-
#Flashtag: Gezelschapsspel
Informatief en coöperatief bordspel over veilig internetten.
Volgende onderwerpen komen aan bod:
- privacy,
- cyberpesten,
- communicatie,
- online challenges,
- online seksualiteit,
- gamen.
Fysiek materiaal (6) -
Algemene didactiek: Didactisch referentiekader voor lesvoorbereiding en lesanalyse
Algemene didactiek is een basisboek voor ieder beginnend (praktijk)leerkracht, docent, lesgever en vormingswerker. Aan de hand van een actueel didactisch referentiekader bespreken de auteurs uitgebreid de verschillende didactische componenten en …
Fysiek materiaal (10)Leerkracht -
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Matatalab VinciBot
Matatalab VinciBot is een robotset voor leerlingen vanaf 8 jaar. Deze set kan meer dan elke andere vergelijkbare set.
De Matatalab VinciBot Set heeft diverse en rijke functionaliteit, open uitbreidbaarheid en een uitstekende kwaliteit.
Met zijn …Fysiek materiaal -
GrooMix: Educatief spel
Dit educatieve spel wil kinderen en jongeren bewust en weerbaar maken voor fenomenen zoals online grooming. Het spel focust op het (potentiële) slachtofferperspectief: hoe kan je je als jongere wapenen tegen grooming, hoe ga je om met …
Fysiek materiaal (3) -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
EDUbox Nepnieuws: Educatieve tool van VRT NWS
Desinformatie en nepnieuws zijn alom tegenwoordig. En bovendien niet zo eenvoudig te ontmaskeren. Daarom lanceren VRT NWS, Kenniscentrum Mediawijs, Arteveldehogeschool en IMEC de EDUbox Nepnieuws. De EDUbox moet jongeren informeren …
Fysiek materiaal -
Laat jouw beeldscherm ook sporen na?: Lespakket
Met de invoering van de eindtermen ICT in het basisonderwijs en de eerste graad van het secundair onderwijs, is een toenemend gebruik van beeldschermen in de klas- en schoolomgeving niet meer weg te denken. Met computers, tablets, digitale lesborden, …
Fysiek materiaal (8)Organisatie, firma, vzw -
Level Up: Magazine over gezond gamen
Ons nieuw magazine over gezond gamen is nu beschikbaar: Level Up! Het bevat 32 interactieve en inzichtrijke A4 pagina’s rond gezond gamen en digitale balans.
Wat zit er onder andere in?
- uitleg over de wereld van games: evolutie, soorten …
Fysiek materiaal -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Van digibeet naar mediawijs
Waarom doen jongeren aan sexting? Hoe ga je best om met online haatspraak? En wat is een goede nettiquette?
Een boek vol tips & tricks voor leerkrachten, opvoeders, pedagogen, maar ook (groot)ouders.
Fysiek materiaal