-
Matatalab: Coderen en programmeren voor kleuter en lager onderwijs
Matatalab is een educatief codeerspel geschikt voor kinderen van 4 - 9 jaar. Dit spel stimuleert de cognitieve vaardigheden, de creativiteit en fantasie en leert kinderen de eerste stappen van coderen en programmeren. Er wordt geen pc of tablet …
Fysiek materiaal -
Bionics4Education: Bouwpakket
Dit leermiddel met bio-geïnspireerde prototypes en ondersteunende inhouden stimuleert je leerlingen om een natuurlijk systeem (vis, olifant, bloem, kameleon of vogel) na te bouwen. Ieder bouwpakket bevat de nodige componenten voor het …
Fysiek materiaal -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal -
Fysiek-digitale geodriehoek voor i3LEARNHUB
Deze geodriehoek laat je toe in combinatie met de i3LEARNHUB-software het beste van de digitale en traditionele instructie te combineren.
- Plaats de driehoek op het i3BOARD en de i3LEARNHUB-software herkent hem meteen.
- Maak gebruik van de digitale …
Fysiek materiaalAndere functie -
Buttons voor keuzebord of takenbord
Met deze set magneetbuttons maak je van je takenbord of keuzebord een degelijk en ordelijk instrument dat gezien mag worden, en handig in gebruik is. Ook is het duurzaam. De nummers zijn magneetbuttons van 50 mm, de naambuttons hebben een …
Fysiek materiaal (4) -
Digitale vertelkiosk: Ontleen het digitaal kamishibaitheatertje
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast. Op het scherm zijn er 98 verhalen te zien in 21 verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een …
Fysiek materiaal -
Pluto vzw: Componistenkalender
Pluto vzw ontwikkelde een kalender waarbij je elke maand op passende wijze de verjaardag van een componist viert. Zo wordt klassieke muziek beluisteren geen langdradig, stoffig verhaal, maar een feestelijk gebeuren.
De opdrachten en …
Fysiek materiaal (3) -
Seizoenskalender voor groenten en fruit
In welk seizoen zijn de eerste aardbeien rijp? Welke fruitsoort heeft het zachtste velletje? En waarom kun je het hele jaar door wortels eten en tomaten enkel maar in de zomer en herfst? Op deze en vele andere vragen krijg je met behulp van …
Fysiek materiaal (9) -
Vertelkiosk: Digitale kamishibai
Op de digitale vertelkiosk zijn er 98 verhalen te zien en dit in 21 verschillende talen. Via de touchscreen kunnen kinderen op een snelle en eenvoudige manier een verhaal in een taal naar keuze kiezen.
- doel is waardering van de …
Fysiek materiaal (3) -
Een klasagenda met extra's: Weekoverzicht, kleurgebruik, ontworpen door leraren, bordboek, Bingel
De klasagenda van uitgeverij Van In voor leerlingen van de basisschool werd ontworpen met extra aandacht voor het bijhouden en plannen van schoolwerk. Hij werd ontworpen door leerkrachten en grondig uitgetest.
De klasagenda van uitgeverij …
Fysiek materiaal (16)Ander -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal