-
CODING Collectief: Diversiteit en inclusie in de Nederlandse geneeskunde
Het Collectief voor Diversiteit en Inclusie in de Nederlandse Geneeskunde (CODING) is een netwerk van (toekomstig) zorgprofessionals die zich inzetten voor een sensitief en inclusief zorgsysteem, met als doel een open cultuur te creëren …
WebsiteLeerkracht -
Krijg toegang tot opgenomen dans- en toneelvoorstellingen van Vlaamse gezelschappen
Geef je les over dans, theater, of andere podiumkunsten? Haal inspiratie uit de 100 dans- en toneelvoorstellingen die je kan bekijken op Het Archief voor Onderwijs. Diverse cultuurhuizen en gezelschappen uit Vlaanderen maakten opnames van hun …
Artikel -
Pinkhof Geneeskundig woordenboek online
Onlineversie van het Pinkhof Geneeskundig woordenboek; bevat ruim 52 000 termen met hun betekenissen en/of verwijzingen en is gratis toegankelijk voor iedereen.
De website is gebouwd in samenwerking met Stichting beheer Database Pinkhof Geneeskundig …WebsiteLeerkracht -
Rosas danst Rosas: Dans je eigen voorstelling
Stoelen, enthousiaste leerlingen en instructievideo’s van Anne Teresa De Keersmaeker. Meer heb je niet nodig om een professionele dansroutine aan te leren. Danst jouw klas straks haar eigen Rosas?
Nog meer weten over Rosas danst Rosas …
WebsiteLeerkracht -
Anatomytool: Anatomische structuren
De site Anatomytool ontsluit een uitgebreide (open source) collectie beeld- en leermateriaal.
Website (13)Leerkracht -
Infectiepreventie
Kreeg je van je studenten/leerlingen al volgende vragen:
- Hoe werkt ons afweersysteem?
- Hoe word ik besmet?
- Waarom moet ik mijn handen ontsmetten?
- Waarom moet ik goed verluchten?
- Hoe bescherm ik mezelf als ik een bewoner/patiënt met het norovirus …
Website -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal