-
De Romeinse cijfers op een rijtje met ezelsbruggetjes
In dit artikel vind je ezelsbruggetjes voor het onthouden van de Romeinse cijfers.
ArtikelNieuw -
Kubo: Puzzel codeerconcept
Maak kennis met de creatieve en speelse KUBO. Een educatieve hands-on en digitale codeeroplossing die alles biedt wat nodig is om het coderen en computationeel denken onder de knie te krijgen, speciaal ontworpen voor kinderen.
Leerlingen …
Fysiek materiaalNieuw -
Nieuwe educatieve avonturen in De Vroente
In De Vroente, Duurzaam Educatiepunt van het Departement Omgeving, heeft het aanbod van educatieve programma’s voor het kleuter-, lager en secundair onderwijs een volledige make-over ondergaan.
De programma's zijn ontworpen om leerlingen actief …
AankondigingNieuw -
IJkingstoets en toelatingsexamen: Infosessie
Wist je dat je leerlingen hun slaagkansen in een wetenschappelijke of economische opleiding verhogen door deel te nemen aan een ijkingstoets? Wat is dat eigenlijk, die ijkingstoets? Is ze verplicht voor je leerlingen? Hoe …
tot
Nascholing of activiteit -
Vingers: Woordenschat
Verbind de woorden met de juiste vingers.
Interactieve oefening -
Indeling van driehoeken - Lernova wiskunde 1
In deze video wordt elk type driehoek visueel geïllustreerd. Leer hoe je aan de hand van de hoeken van een driehoek kunt bepalen of deze stomphoekig, rechthoekig of scherphoekig is.
Video (8) -
Bruto, netto, tarra - Lernova wiskunde 1
In deze video worden de concepten bruto, netto en tarra op een speelse en begrijpelijke manier uitgelegd aan de hand van een eenvoudig voorbeeld van een vrachtwagen volgeladen met paaseieren.
Video (5) -
De wiskunde uit het secundair onderwijs achter AI-systemen: Cursus
Onze wereld is steeds meer gedigitaliseerd. Artificiële intelligentie (AI) in het bijzonder steekt steeds meer de kop op. De leerlijn AI Op School van Dwengo is opgebouwd om leerlingen inzichten bij te brengen in de werking van AI-systemen. …
tot
Nascholing of activiteit -
Delen van het gezicht
Verbind de afbeeldingen met de juiste plaatsen op het gezicht.
Interactieve oefening -
Vraagstukken: Stappenplan
Met deze stappen kun je eenvoudig vraagstukken of verhaalsommen oplossen.
Sommige kinderen vinden het oplossen van verhaalsommen lastig. Soms wordt er niet goed gelezen of begrepen wat er staat. Dit kan komen door het ontbreken van inzicht in de …Downloadbaar lesmateriaal (6) -
Bedrijfsrekenen: Alle berekeningen die je als ondernemer moet kunnen maken
Leren hoe je een succesvol ondernemer wordt start met bedrijfsrekenen. Veel soorten berekeningen die ondernemers dagelijks maken kan je leren. Je kan op deze website oefenen op dit soort berekeningen door middel van interactieve oefeningen.
Weet …
Website -
IMAGE: Interactieve kaartgenerator
IMAGE is een webtool die wordt ingezet voor het genereren van thematische kaarten met behulp van NUTS-grenzen en statistische regio's. De tool ondersteunt gebruikers bij het maken van professionele statistische kaarten die voldoen aan de stijlgids …
Website