-
Stippen op je hand tegen pesten: Fotocollage
Zet vier stippen op je hand en toon op die manier dat je tegen pesten bent. De leerlingen leren over de betekenis van de 4 stippen.
De leerlingen organiseren een fotoshoot en maken een collage.
Beeld (15)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Omgaan met boosheid: Tips
Vijf mogelijke tips die kinderen en jongeren kunnen helpen om hun boosheid te kanaliseren.
Boosheid is een emotie is die er mag zijn. Het wordt pas een probleem als de emotie te intens is, te vaak voorkomt, te lang duurt, tot agressie lijdt of als de …
Beeld (12)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Maak zelf een vetbol voor de vogels
Maak zelf vetbollen voor de vogels.
Benodigdheden:- frituurvet vast in blokvorm,
- vogelzaad,
- cupcakevormpjes,
- muffinvorm,
- uitsteekvormen,
- ovenplaat,
- bakpapier,
- rietjes of stokjes, …
Beeld (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Op zoek met het fotoapparaat: Geheel, deel, ver, dichtbij
Ga met het fotoapparaat op zoek naar dingen (geheel - deel) en ontdek hoe je moet staan om dit te kunnen zien. We ervaren dichtbij of veraf. Je kan er ook het perspectief bij oefenen: van boven, de zijkant, de onderkant.
BeeldLeerkracht -
Woordsoorten
Je leest een tekst waarbij je bij sommige woorden de woordsoort moet typen. Typ steeds de afkorting van de woordsoort, bijvoorbeeld ww voor werkwoord.
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Succesfles voor tijdens de toetsweken
Geef de leerlingen een flesje water met op de voorkant de tekst 'Bij de toetsen kijk ik extra goed WAT ER gevraagd wordt.'
Beeld (5)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Rudolf het rendier: Knutselactiviteit
Rudolf het rendier knutsel je makkelijk met een papieren bordje, stiften, een schaar en twee splitpennen!
Klik hier voor de werkwijze!
Beeld (7)Andere functie -
Deelballon: Hulpmiddel bij cijferend delen
Welke stappen moet je nu ook alweer uitvoeren bij een staartdeling? En in welke volgorde?
Dit ballonmannetje vormt een geheugensteuntje hierbij.Eerst moeten ze delen (de ogen), daarna moeten ze de uitkomst terug vermenigvuldigen (de neus), ze …
Beeld (26)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gemengde schakelingen berekenen: Oefeningen deel 9
Met deze oefening leer je in een gemengde schakeling van weerstanden de spanningen, stromen en weerstanden te berekenen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Article: Invuloefening over het lidwoord
Maak de oefeningen op het gebruik van the article.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Molecuulmassa: Berekenen
Je oefent op het berekenen van de molecuulmassa van chemische stoffen.
Interactieve oefening (3)Leerkracht