-
Jam Studio Companion: Eerste hulp bij jams
De JAMZ.BOND lesvideo's hebben als opzet om, met een reeks van vijf lesvideo's, muzikanten klaar te stomen voor de jamsessies van JamZ.Bond. Elke jamsessie is opgebouwd uit een startersdeel, enkele songs voor gemiddelde spelers en een slotstuk …
Interactieve oefening -
Startpunt piano: Pianocursus voor beginners of herbronners
Startpunt piano is een cursus voor pianisten die online kan gevolgd worden. De cursus is opgebouwd uit bijna 20 hoofdstukken: duidelijke video's waarin alles wordt uitgelegd door de lesgever Bas Bulteel.
Techniek, noten, theorie, akkoorden, …
Interactieve oefening -
Aanvangsbegeleiding: Tips
Elke school voorziet aanvangsbegeleiding voor startende leerkrachten om hen maximaal te ondersteunen bij hun eerste stappen in het onderwijs of een eerste job in een school. Hoe ga je tijdens je aanvangsbegeleiding om met vragen of opdrachten die …
Artikel (5)Leerkracht -
Hoe kan een academie de kwaliteit van het evaluatieproces bewaken?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de achttiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan een academie een eigen visie op evalueren ontwikkelen?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zeventiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan je feedback en evaluatie van leerplandoelen doseren?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zestiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe hou je evalueren haalbaar?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vijftiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Waarom is het zinvol dat leerlingen zichzelf leren evalueren?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de veertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe concreet moet feedback zijn?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de dertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe zorg je ervoor dat leerlingen ook iets doen met de feedback?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de twaalfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan feedback leerbevorderend zijn?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de elfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Wat zijn kenmerken van goede feedback?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de tiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, …