-
Matatalab TaleBot: Programmeerbare robot
Je eigen interactieve verhalen maken door middel van codering: Matatalab Tale-Bot Pro is een lerende robotset voor jonge kinderen. Dankzij de innovatieve technologie en een breed scala aan vakoverschrijdende interactieve kaarten, kunnen …
Fysiek materiaal -
Mission to Mars: Verken Mars via AR
Mission to Mars is een augmentedreality-app waarmee je op verkenning trekt naar Mars. Je bekijkt en bedient de Mars Perseverance Rover en laat hem overal rondrijden. Je onderneemt verschillende missies en kan raketten lanceren en doen landen. …
App of softwareLeerkracht -
Opensourcesoftware Vivista: 360° Virtualrealitybeleving maken
Met Vivista kan je eenvoudig je eigen 360° VR-belevingen maken. Je kan ook interactie aan je video toevoegen met hotspots en vragen. Ideaal voor wie laagdrempelig met VR wil starten!
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator -
QuiverVision: Breng tekeningen tot leven met augmented reality
QuiverVision brengt kleurplaten tot leven
De app is ontzettend leuk, maar het is ook een geweldig hulpmiddel voor het ontwikkelen van vaardigheden en kennis over verschillende onderwerpen.
App of softwareLeerkracht, ICT-coördinator, … -
VRKeer: Immersief leertraject voor verkeersinzicht bij fietsers
VRkeer is een serious game in virtual reality (VR), die leerlingen van de derde graad lager en de eerste graad secundair onderwijs meer verkeersinzicht wil bijbrengen via interactieve oefeningen.
Leerlingen worden met behulp van een VR-bril en een op …
App of software -
Kamishibai: Digitale vertelkiosk
De digitale vertelkiosk is een digitaal kamishibaitheatertje met touchscreen bovenop een boekenkast.
Op het scherm zijn er achtennegentig verhalen te zien in eenentwintig verschillende talen. Aan sommige verhalen is er ook een verwerkingsactiviteit …
Fysiek materiaal (7)Leerkracht -
Tacobot: De uitdagende robot met sensorhoeden en ook bestuurbaar met een app
TacoBot is een stapelbare codeerrobot die is ontworpen voor kinderen van 4 jaar en ouder. Hij leert kinderen coderen met schermloze codering, zoals bij de BeeBot, en coderen met iconen, slepen-en-neerzetten, die perfect is voor het bevorderen van …
Fysiek materiaal