-
STEM@Home: Digitaal leerplatform
Ter ondersteuning van docenten en studenten hebben partners van het samenwerkingsplatform Together 4 STEM het digitaal leerplatform STEM@Home gelanceerd. Een verzameling aan gratis, meertalige STEM-cursussen en uitgewerkte STEM-projecten wordt er …
WebsiteLeerkracht -
Draaikaartjes ICT-woordenlijst
Vertaal het Engelse ICT-begrip en denk na over de Nederlandse vertaling. Als je de flashcard omdraait zie je de vertaling.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Europe Code Week
Leren programmeren helpt ons de snel veranderende wereld om ons heen te begrijpen, ons begrip van de werking van technologie te vergroten en vaardigheden en mogelijkheden te ontwikkelen om nieuwe ideeën te ontdekken en te innoveren.
De …
Website (5) -
Machine Learning voor kinderen: Maak kennis met A.I.
Machine Learning for Kids is een handig hulpmiddel om kinderen kennis te laten maken met Machine Learning systemen. Het is een goede manier om te tonen hoe deze Machine Learning systemen worden getraind, gebruikt en wat de invloed is van …
WebsiteSysteembeheerder -
#reinventingBeethoven: Een creatieve uitdaging voor het onderwijs
Ontdek de inhoud en de creatieve projecten van de #reinventingBeethoven-uitdaging.
250 jaar geleden, op 16 december 1770, werd Ludwig van Beethoven geboren in Bonn, Duitsland.
Om zijn jubileum te vieren, creëren sommige instellingen in …Website -
Programmeer jouw dansfeest: Hour of code
Programmeer je eigen dansfeestje met dieren. In deze Hour of Code-activiteit van Code.org gebruik je blokken code om verschillende dansers te kiezen en hun dansbewegingen en reacties op de muziek te programmeren. Je doorloopt …
Interactieve oefening (5)Organisatie, firma, vzw -
VEXcode VR - Hour of Code: Schoonmaken van koraalriffen
In deze activiteit programmeren leerlingen de VR oceaanreinigingsrobot om zo veel mogelijk afval te verzamelen en te verwijderen van de bodem van het Mangrove rif. …
Website -
Digitale timer: Prowise Presenter
Breng de tijd die over is om een bepaalde taak te voltooien digitaal in beeld. Wanneer de tijd verstreken is klinkt er een geluid.
Interactieve oefening -
Scorebord: Prowise Presenter
Gebruik het scorebord om de scores van verschillende personen of groepen bij te houden. De scores kunnen uit positieve en negatieve getallen bestaan.
Interactieve oefening -
Codewise: Prowise Presenter
Programmeren een ver-van-mijn-bedshow? Helemaal niet! De CodeWise programmeertool en het CodeWise kaartspel maken programmeren toegankelijk voor iedereen.
Zo gebruik je de tool CodeWise in Prowise Presenter (YouTube).
Interactieve oefening (3) -
Verjaardag: Prowise Presenter
Maak een digitale verjaardagstaart om een verjaardag te vieren. Laat een leerling de taart ontwerpen en zing samen voor de jarige.
De tool wordt geopend met een lege taart en een achtergrond. Deze kun je via het uitgeklapte menu aanpassen of …
Interactieve oefening (3) -
Transforming Fablabs Into Steamlabs
Het hoofddoel van ons project is om FabLabs om te vormen tot STEAMLabs. Een FabLab is een werkruimte waar leerlingen (en meestal een veel breder publiek) de mogelijkheid krijgen om machines te gebruiken voor de collectieve realisatie van een …
WebsiteLeerkracht