-
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, verantwoordelijkheden van aanbieders
Iedereen die teksten schrijft voor anderen (docenten, beheerders, academici) moet de basis kennen over het toegankelijke maken van documenten.
Enkele van de toegankelijkheidstips voor tekst zijn:
- kopstijlen gebruiken,
- hyperlinks zinvolle …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, didactiek en lezen
Verschillende leeselementen worden direct beïnvloed door de onderwijscontext. Deze omvatten veel van de sociaal-culturele factoren in het model. Maar er zijn ook individuele invloeden op het lezen, zoals houding, interesse, mentaliteit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, van tekst tot lezen
In deze journey ontdek je waarom lezen belangrijk is. Je ontdekt waarom vertrouwen hebben in de eigen leesvaardigheid belangrijk is.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, de voordelen van het gebruik van tekst
Hoewel sommige studenten moeite hebben met lezen, is het belangrijk om te onthouden dat tekst veel voordelen heeft. De uitdaging is niet om tekst te vervangen, maar om de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, de magie van de digitale tekst
Lezen is een hoeksteen van zelfstandig leren. UNESCO beschrijft geletterdheid als volgt
“a fundamental human right and the foundation for lifelong learning.”
Source: UNESCO regional office for Southern Africa. …Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, hoe werken student response tools?
In deze videoles maak je kennis met enkele student respons tools.
Je zoekt best naar de meest geschikte app voor jouw specifieke onderwijssituatie.
Hou steeds TPACK in gedachten wanneer je op zoek bent naar goede tools.
Als je dit soort …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, goed gebruiken van een student response system
In deze videoles staan we stil bij het goed gebruiken van student response systemen.
Heb je al eerder quizzen op deze manier gebruikt, waarbij het doel was om de studenten te activeren - hen te helpen zich op het nieuwe onderwerp te concentreren …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, we leren van en met elkaar
Deze journey gaat over het activeren van kennis bij de studenten bij de aanvang van een nieuw onderwerp.
Een korte video geeft een inleiding op het onderwerp.
Op elke videopagina staat vanwege toegankelijkheidsredenen ook het …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: TPACK model
Dit is een videoles over het TPACK model. Deze video duurt ongeveer 5 minuten.
We hebben de video opgedeeld in korte stukjes om je te helpen en je concentratie te verbeteren. Zo kan je je aandacht beter richten op elk onderdeel. Af en toe …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: TPACK en SAMR model
In deze videoles leer je over het SAMR model, ook de vergelijking tussen het SAMR-model en TPACK-model is interessant.
Aan het eind van deze videoles zie je een 20 minuten durende discussie over ICT en hoe het TPACK- en SAMR-model gebruikt worden om …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, het 5-stappenmodel van Gilly Salmon
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze videoles maak je kennis met het 5-stappenmodel van Gilly Salmon.
Meer informatie kan je vinden op haar website.
Interactieve oefening