-
AI in de klas: Waarom en hoe?
Artikel over hoe en waarom je AI kan inzetten in de klas. Je ontdekt enkele concrete ideeën om AI te betrekken in taalvakken, in kunst en in de ruimere maatschappij. Zo kan dit als inspiratie dienen voor het opzetten van vakoverschrijdende …
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
λύειν en εἶναι in de indicatief praesens: oefening - Mythoi
In deze korte oefening kunnen de leerlingen de modellen λύειν en εἶναι oefenen in de act. ind. praes.
Bevat ook een video met instructies om Grieks te typen.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Werkwoorden volgens λύειν en εἶναι: Oefening - Mythoi
In deze korte oefening oefen je op de modellen en de werkwoorden volgens λύειν en εἶναι in de actieve indicatief praesens.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Woordkaartjes bij hoofdstuk 7 t.e.m. 9 - Logoi
Woordkaartjes bij logoi, leerboek Grieks derde jaar, hoofdstukken 7 tot 9 (versie vóór 2021). Druk telkens de overeenkomstige bestanden Grieks en Nederlands recto en verso af. Uitknippen en klaar!
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Woordkaartjes hoofdstukken 4 t.e.m. 6 - Logoi
Woordkaartjes bij Logoi, leerboek Grieks derde jaar, hoofdstukken 4 t.e.m. 6 (versie vóór 2021). Druk telkens de overeenkomstige bestanden Grieks en Nederlands recto en verso af. Uitknippen en klaar!
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
Woordkaartjes hoofdstukken 1 t.e.m. 3 - Logoi
Woordkaartjes bij Logoi, leerboek Grieks derde jaar, hoofdstukken 1 tot 3 (versie vóór 2021). Druk telkens de overeenkomstige bestanden Grieks en Nederlands recto en verso af. Uitknippen en klaar!
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal