-
Ian Barnard: Oefenbladen voor handlettering
Ian Barnard is een handschriftkunstenaar en kalligraaf. Op zijn website stelt hij verschillende oefenbladen voor handlettering beschikbaar. Deze bestaan uit:
- schreefloze hoofdletters;
- cijfers met schreef;
- cursieve script letters;
- hoofd- en …
Downloadbaar lesmateriaal (11)Leerkracht -
Herleefde sculpturen: Poseren met beelden
Dit artikel biedt jou inspiratie als je aan de slag wil rond poseren en verbeelding of wil werken rond standbeelden, bv. binnen een les drama of binnen woordkunst-drama. Ook kan je binnen beeld aan de slag rond fotografie door samenstellingen te …
Artikel (4)Leerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Creatieve dirigeertechnieken: Voorbeeld
Het vermogen om te reageren op een teken van een dirigent is van cruciaal belang voor een muzikant. Door je als leraar in te leven in de wereld van de leerlingen en creatieve elementen toe te voegen aan je dirigeertechniek, kun je de aandacht van …
Website -
Artvee: Klassieke kunst in het publieke domein met hoge resolutie
In de afgelopen jaren hebben verschillende grote musea en bibliotheken de meeste of alle kunst in het publieke domein in hun collecties aangewezen met een creative commons-licentie. Daardoor zijn ze voor elk doel zonder beperkingen beschikbaar. …
WebsiteLeerkracht -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld) vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Componistenrijmpjes: Aangepaste versie
Voor deze aangepaste versie van componistenrijmpjes zijn dezelfde rechtenvrije afbeeldingen gebruikt (en de bijhorende bronnen) en werden de rijmpjes van Oona Mols overgenomen.
Bron: Componistenrijmpjes : Lesidee door Oona Mols
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal