-
Infectiepreventie
Kreeg je van je studenten/leerlingen al volgende vragen:
- Hoe werkt ons afweersysteem?
- Hoe word ik besmet?
- Waarom moet ik mijn handen ontsmetten?
- Waarom moet ik goed verluchten?
- Hoe bescherm ik mezelf als ik een bewoner/patiënt met het norovirus …
Website -
Ecoscore: Ecologische impact auto's berekenen
Bepaal met deze tool de ecologische impact van je auto.
WebsiteLeerkracht -
Hygiëne: Cursus
Uitwerking van thema's uit het nieuw leerplan wellness & lifestyle: hygiëne voor de schoonheidsspecialist. Zowel persoonlijke hygiëne als die voor werkruimte en instrumenten/materialen komt aan bod.
Daarnaast is er ook aandacht voor …
Downloadbaar lesmateriaal (15)Leerkracht -
Florence Nightingale, Mary Seacole en andere pioniers in de gezondheidszorg: Lessenreeks
Deze les(senreeks) handelt over pioniers in de gezondheidszorg. Florence Nightingale is waarschijnlijk de bekendste in Europa. Ze is echter niet de enige.
De les(senreeks) is nu opgevat als een klasgesprek over evoluties in de gezondheidszorg …
Downloadbaar lesmateriaal (29)Leerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Beeldwoordenboek: Werken, leven en taaltips
Deze website bevat een beeldwoordenboek en is onderverdeeld in drie categorieën.
- In de categorie werken vind je foto's voor horeca, lassen, fietsherstelling, groenwerk, elektriciteit, automechanica en veiligheid.
- In de categorie …
Website (13) -
Repertoirelijsten voor houtblazers
In deze online documenten vind je repertoirelijsten voor houtblazers. Je vindt deze terug voor:
- fagot;
- fluit;
- hobo;
- klarinet;
- houtblazers (alle).
Hierop kan je je baseren als je materiaal zoekt voor de verschillende graden.
Het document is vrij …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal