-
Streetmix: Ontwerp je straat
Een collaboratief platform om je straat te ontwerpen. Ruimte voor voetgangers, fietser en gemotoriseerd verkeer kan je zelf aanpassen.
Kadert in Duurzaam ruimtegebruik, kadertekst voor onderwijs.
Website (3)Leerkracht -
KIDS-gids: Het digitale luik van het PWO KIDS-project
Met de KIDS-gids wel men het stedelijk burgerschap van kinderen en tieners versterken via planning van de stedelijke ruimte.
De KIDS-gids bestaat uit het KIDS-boek en een website. Het boek vertaalt de idee van kindvriendelijkheid, vanuit een …
WebsiteLeerkracht -
Vlaanderen Circulair: Bouw
Deze thematische website rond bouwen biedt een aparte leerhub i.v.m. circulair bouwen.
Hier vind je een pak informatie, cases en praktijkervaring, waar je zelf mee aan de slag kan.
Website -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Guédelon: Bouw van een kasteel
In Frankrijk wordt er een kasteel van het type chateau philippien gebouwd volgens de historische bouwtraditie. Deze website toont de vorderingen. De bouwsite kan, uiteraard, ook bezocht worden. Past binnen CLIL Frans, of voor de leerkracht Frans die …
WebsiteSchool/onderwijs -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Samenwerken en samen maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: samenwerken en samen maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal