-
Story Dice: Verhalen schrijven met dobbelstenen
Met de digitale verhaaldobbelstenen van StoryDice kunnen je leerlingen of cursisten de inhoud en de volgorde van een verhaallijn bepalen door digitaal de dobbelstenen te laten rollen.
Artikel (13)Leerkracht -
European Film Factory: Europees educatief filmplatform
Op deze website vind je verschillende kortfilms, documentaires en films die je met je leerlingen kan bekijken. Naast de bijhorende educatieve pakketten, kan je als leerkracht ook gebruikmaken van de mogelijkheid om notities, fragmenten en mindmaps …
WebsiteLeerkracht, Ander -
Le Petit Prince: Taalbureau
Taalbureau Le Petit Prince geeft privéles Frans en Spaans voor kinderen, jongeren en volwassen. Onze specialiteit is hulp voor Frans bij dyslexie. We maken ook eigen materiaal. In de schoolvakanties organiseren we ook ludieke taalateliers voor …
Website -
Jan Hakon Erichsen: Instagrampagina
Jan Hakon Erichsen, a.k.a. de balloon destroyer post regelmatig een filmpje van zichzelf waarop hij op verschillende manieren met verschillende installaties ballonnen doet ploffen. Hij noemt zichzelf visual artist.
WebsiteLeerkracht -
Leerlingen motiveren om een taal te leren
Ken je het? Leerlingen die schroom hebben of angstig zijn om te praten voor de klas. Hoe kunnen wij deze leerlingen helpen?
Dat kan door het inzetten van technologie zoals de iPad.
Het doel is niet het gebruiken van een iPad maar wel hoe stimuleren …
Artikel (4)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld) vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Qué hiciste?: Pretérito perfecto simple & indefinido
Huistaak via BookWidgets waarbij cursisten oefenen op uitspraak en grammaticale kennis van de pretérito perfecto simple/indefinido. Ze moeten in drie zinnen antwoorden op de vragen 'Wat heb je gisteren gedaan?' en 'Wat heb je vorige week …
Interactieve oefeningLeerkracht