-
Dansverhaal: Online platform voor muziek-, dans- en beweeginspiratie
Tijdens een dansverhaal worden bewegen op muziek, dans en verhalen met elkaar gecombineerd. Aan de hand van een prentenboek of prentenplaat worden verschillende soorten beweeg- en dansactiviteiten aangeboden. Op deze manier kunnen kinderen het …
Website (8)Leerkracht, Directie, … -
Jan Hakon Erichsen: Instagrampagina
Jan Hakon Erichsen, a.k.a. de balloon destroyer post regelmatig een filmpje van zichzelf waarop hij op verschillende manieren met verschillende installaties ballonnen doet ploffen. Hij noemt zichzelf visual artist.
WebsiteLeerkracht -
Herleefde sculpturen: Poseren met beelden
Dit artikel biedt jou inspiratie als je aan de slag wil rond poseren en verbeelding of wil werken rond standbeelden, bv. binnen een les drama of binnen woordkunst-drama. Ook kan je binnen beeld aan de slag rond fotografie door samenstellingen te …
Artikel (4)Leerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Creatieve dirigeertechnieken: Voorbeeld
Het vermogen om te reageren op een teken van een dirigent is van cruciaal belang voor een muzikant. Door je als leraar in te leven in de wereld van de leerlingen en creatieve elementen toe te voegen aan je dirigeertechniek, kun je de aandacht van …
Website -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld) vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Muziekjuf Helga: Muzische lesideeën en activiteiten
Muziekjuf Helga verzamelt op haar site uitgewerkte muzische lessen en materialen waarmee de leerlingen zelf muzisch aan de slag kunnen: zingen, dansen, tekenen ...
Website (17)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Muziekinstrumenten: Leerpad
In dit leerpad vind je interactieve oefeningen over het thema muziekinstrumenten:
- geluiden van muziekinstrumenten herkennen;
- memory;
- puzzels;
- woordenschatoefeningen;
- muziekinstrumenten sorteren;
- filmpjes.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, …