-
Digitaal boekverslag: Seesaw
Met het digitaal portfolio Seesaw maken de leerlingen een digitaal boekverslag. Aan de hand van een sjabloon vullen ze enkele vakken in over hun boek.
Volgende vragen komen aan bod:
- de titel;
- de schrijver;
- het aantal pagina's;
- een omschrijving …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Voertuigen sorteren volgens de plaats
Sorteer de voertuigen volgens de plaats waar je ze kan vinden: op het land, op het water of in de lucht.
Interactieve oefening (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
Voertuigen sorteren naar energiebron
Sorteer de voertuigen volgens energiebron: spierkracht, brandstof of windkracht.
Interactieve oefening (3)Leerkracht, ICT-coördinator -
Minecraft: De ontwerper
Door het slepen van de codeerblokken navigeer je Alex of Steve door de gesimuleerde wereld van Minecraft. Als je succesvol bent, kun je aan het einde van dit Hour of Code zelfs wezens spawnen en ze laten doen wat je maar wil.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De avonturier: Minecraft
Als je het leuk vindt om te bouwen in Minecraft, ben je hier aan het juiste adres. Je gaat op avontuur in grotten om te zien wat er te vinden is. Je leert lussen gebruiken om alle basismaterialen in de nieuwe wereld te kunnen plaatsen.
Je maakt je …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De aquatische reis: Minecraft
Welkom, avonturier! Om de aquatische reis te voltooien, moet je een reeks puzzels oplossen met behulp van code. Wie weet wat je tegenkomt langs deze mysterieuze waterwegen?
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
De heldenreis: Minecraft
Om deze Hour of Code-uitdaging te voltooien, moet je code schrijven om de agent te programmeren. Ruim de obstakels op je pad op, zodat je de items kunt ophalen die je nodig hebt voor je reis.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Ik hou van Holland: Digitale oefeningen (1)
Website met digitale en interactieve oefeningen bij het thema Ik hou van Holland. Met oefeningen over:
- de twaalf provincies van Nederland,
- Hollandse Meesters.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Disney Infinity Play Lab: Leer programmeren
Met Blockly laat je Hiro, Baymax, Rapunzel en de prinsessen van Frozen bewegen, verdwijnen, geluiden maken, punten scoren of zelfs ijs en glitters strooien. Je kan ook een eigen verhaal of spelletje maken in Disney Infinity Lab.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
AI voor Oceanen: Kennismaking met artificiële intelligentie
Classificeer eerst objecten als "vis" of "geen vis" om AI te trainen en zo afval uit de oceaan te verwijderen. Daarna train je de basis dataset zodat die ook andere zeedieren herkent. Tenslotte pas je eigen labels toe op afbeeldingen van …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Space Shelter: Leer veilig online navigeren
Space Shelter stuurt je op ruimtemissie. Tijdens je ruimtereis worden tal van vaardigheden op de proef gesteld. Op het ruimteschip leer je onder meer de basisregels van een sterk wachtwoord kennen, tweestapsverificatie te gebruiken en …
Interactieve oefening (16)Systeembeheerder -
Hogeschool PXL: Aanbod voor scholen
Scholen kunnen met heel wat vragen terecht bij Hogeschool PXL. Van informatie over workshops voor leerlingen, navorming voor leerkrachten, studiekeuzebegeleiding in de vorm van infosessies, openlesdagen of proefdagen tot het verzorgen van een …
AankondigingAdministratief personeel