-
Code Week: Sjabloon voor deelnemerscertificaat
Neem je deel aan de EU Code Week door in jouw klas of op school een programmeeractiviteit te organiseren? Dan kan je aan jouw leerlingen of collega's een deelnemerscertificaat uitreiken dat bewijst dat ze computationele denkvaardigheden …
Downloadbaar lesmateriaal -
Tussen Kunst & Quarantaine: Instagrampagina
Op deze Instagrampagina vind je inspiratie als je wil werken rond tableau vivant.
Website (4)Leerkracht -
Patatap: Experimenteren met geluid, vormen en kleuren
Met Patatap maak je jouw eigen melodieën vol bewegende vormen. Je creaties kan je online via een browser maken door te klikken op de toetsen van het klavier of installeer de app uit de App Store en creëer muziek door met je vingers te …
Website (6)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Erase All Kittens: Coding game for kids
Het spel biedt een introductie tot professionele codeertaal, waardoor kinderen zelfstandig kunnen spelen en leren samen met ouders of leraren.
De gameplay is Mario-achtig. Er zijn interactieve Engelse dialogen en eigenzinnige personages. De …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Space Shelter: Een spel rond veilig internet
Space Shelter is een interactief spel over online veiligheid.
Je leert over volgende onderwerpen:
- een sterk wachtwoord maken;
- tweestapsverificatie;
- phishing herkennen.
Interactieve oefening (6)Student (lerarenopleiding) -
Artvee: Klassieke kunst in het publieke domein met hoge resolutie
In de afgelopen jaren hebben verschillende grote musea en bibliotheken de meeste of alle kunst in het publieke domein in hun collecties aangewezen met een creative commons-licentie. Daardoor zijn ze voor elk doel zonder beperkingen beschikbaar. …
WebsiteLeerkracht -
Play a Kandinsky: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je experimenteren met muziek aan de hand van kleuren en vormen binnen de werken van Kandinsky. Hoe zou het zijn als je, net als Kandinsky bij elke kleur of vorm een geluid of muziekfragment zou horen?
De …
Interactieve oefening (12)Leerkracht -
What Came first?: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening moet je telkens kiezen tussen twee elementen (een persoon, een ontdekking, een mijlpaal in de kunstwereld, een gebouw, een kunstwerk ... ) om zo te bepalen welk van de twee elementen het oudste is of al het …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Visual Crosswords: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je onmiddellijk aan de slag om kunstwerken op een bepaalde manier te ordenen. Het spel bestaat uit verschillende levels, die elkaar opvolgen in moeilijkheidsgraad, maar ook anders zijn qua invulling.
Zo moet …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Art Coloring Book: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kan je kunstwerken opnieuw gaan inkleuren. Je kiest je kunstwerk en kan dan aanduiden of je lijnen wenst of liever van een blanco vel vertrekt. Ook kan je de achtergrond aanzetten of uitzetten. Verder kan je je …
Interactieve oefening (7)Leerkracht -
Puzzle Party: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening kunnen je leerlingen of jijzelf onmiddellijk aan de slag om kunstwerken in elkaar te puzzelen. Je kiest je kunstwerk en kan dan ook aanduiden welke moeilijkheidsgraad je prefereert.
Naast de moeilijkheidsgraad, kan …
Interactieve oefening (4)Leerkracht -
Virtual Reality in de klas: Toepassingen en voorbeelden
Uitgebreide lijst met links naar verschillende virtualrealityapplicaties voor technische en algemene vakken. Je krijgt voorbeelden van VR voor volgende vakken:
- auto,
- hout en bouw,
- elektriciteit en centrale verwarming,
- STEM,
- wiskunde, …
Downloadbaar lesmateriaal (9)Leerkracht