-
Dubbelsterren: STEM-project
Dit project maakt deel uit van de volledige graadplanning opgesteld binnen STEM@school. Gebruik echte data van de Mercator-telescoop op La Palma en programmeer in Python om de kosmische dans van dubbelsterren te ontrafelen.
Downloadbaar lesmateriaal -
De lier van Orpheus - Logos
Logos 10: 10.3, De lier van Orpheus.
Leestekst met inhoudelijke en grammaticale vragen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
De ezel en zijn schaduw: Herhalingsoefening op de werkwoordstijden - Logos
Herhalingsoefening op de werkwoordstijden, bij Logos 9: 9.1, De ezel en zijn schaduw.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Gamen en gameverslaving
Quiz over gamen en gameverslaving.
Interactieve oefening (18)Leerkracht -
Mediarakkers
Mediarakkers heeft als doelstelling kinderen en jongeren te helpen zich te ontwikkelen tot volwaardige consumenten. Ze doen dat door lesprogramma’s te ontwikkelen, in samenwerking met universiteiten of andere relevante partners.
Op de website …
Website (9)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Internet safety: Sterke wachtwoorden maken
Internet safety, hoe maak je een ijzersterk wachtwoord?
In deze webquest gaan leerlingen zelf op zoek en leren ze hoe ze sterkwachtwoord moeten maken.
Interactieve oefening (8)Leerkracht -
Beautiful.AI: Online presentaties maken
Om een presentie te maken met Beautiful.AI hoef je alleen maar een onderwerp te bedenken, een sjabloon te kiezen en je kunt aan de slag.
Je hoeft je niet druk te maken over het wijzigen van lettertypes, kleurenschema's, het maken van …
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator -
Jouw web: Eigen website maken
Maak gratis en eenvoudig een professionele website.
Een handleiding vind je bij ICT-idee.
Website (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Ergonomie: Op ontdekking
Met deze Kahootoefening oefen je rond ergonomie. Je ziet een foto en moet aanduiden of de getoonde houding ergonomisch is of niet.
Interactieve oefening (9)Leerkracht -
SQUEEZE: Een serious game over online identiteit
SQUEEZE is een methode van JES vzw over online identiteit met een vaste duur van 100 minuten. Concreet testen tieners individueel het prototype van het nieuwe online-platform Squeeze op tablets of laptops uit, om …
Downloadbaar lesmateriaal (8) -
PLAY: Educatief pakket over verantwoord gamen en vrijetijdsbesteding
PLAY is een educatief pakket ontwikkeld voor jongeren tussen twaalf en veertien jaar. Het vertrekt vanuit de positieve insteek om jongeren inzicht te geven in hun eigen gamegedrag en dat van hun leeftijdsgenoten.
PLAY wil jongeren helpen om op een …
Downloadbaar lesmateriaal (20) -
STEM voor Leerkrachten: Gestructureerd aanbod
STEM is in, en met goede redenen. Maar als leerkracht of directie is het niet vanzelfsprekend tussen de bomen het bos te zien.
Daarom hebben we vanuit de STEM-coördinatie voor de Associatie KU Leuven een gestructureerd aanbod samengesteld …
Website (9)