-
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen
In deze journey leer je wat passende en authentieke beoordelingen betekenen. Een goed assessmentontwerp is intrinsiek motiverend, ontwikkelt de digitale competentie en verantwoordelijkheid van de leerlingen en bouwt het vermogen van de …
Interactieve oefening -
Voor wie (bijna) alles wil weten over Xerte
Je weet hoe je met Xerte interactieve online modules maakt. In deze module bekijken we nog enkele van de overgebleven paginasoorten. Daarnaast leer je hier hoe je de vorderingen van gebruikers kunt volgen.
Als de module klaar is, wil je …
Interactieve oefening (3) -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, hulpmiddelen
Technologie biedt twee duidelijke voordelen bij integratie:
- Als studenten zich bewust zijn van de ingebouwde en vrij beschikbare opties in hun dagelijkse software kunnen ze onafhankelijker en productiever zijn.
- Als het onderwijzend …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, distributie
De manier waarop we onze inhoud distribueren wordt grotendeels bepaald door het type leren waarvoor we het faciliteren.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, wat weten we?
Om het volledige potentieel van microlessen te benutten, is het belangrijk om rekening te houden met de doelgroep.
We moeten ook rekening houden met het feit dat het maken van goede microlessen misschien niet de juiste keuze is voor …Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, een stapje hoger
Je kan microlessen op verschillende manieren inzetten in je klas.
Het leerpad gaat in op de verschillende manieren om de complexiteit en de functie van onze microlessen te verhogen zodat we het volledige potentieel benutten.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, waar en wanneer?
Veel mensen willen duidelijke en eenvoudige definities voor wat nanoleren wel en niet is, maar in werkelijkheid kunnen we er alles mee doen.
Het heeft weinig zin om beperkingen op te stellen, alles is mogelijk.Het eerste en meest voorkomende …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, als alles klein wordt
In dit leerpad hebben we het over enkele van de kleine korreltjes die goed leren
en een goede leeromgeving creëren.
We maken voortdurend kennis met nieuwe theorieën, impulsen en technologieën op het gebied van ICT en onderwijs. …Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, introductie
Een korte introductie waarin we de begrippen microlessen en nanoleren verduidelijken.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, dashboard
In dit online leerpad trachten we een antwoord te formuleren op de volgende vragen:
- Welke gegevens heb ik nodig om echt te zien hoe het met mijn studenten gaat?
- Hoe analyseer ik alle verzamelde gegevens?
- Kan ik feedback geven die mijn studenten …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, rubrics
Referenties (bijv. criteria, standaarden) kunnen docenten of student helpen bij het analyseren en interpreteren van de gegevens. Rubrics kunnen hierbij helpen.
Rubrics zijn schalen waarin de criteria die worden gebruikt voor de cijfers of …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Formatief toetsen, quiz
In deze korte e-module staan we stil bij de definitie van formatief toetsen.
Je leert over:
- strategieën voor het gebruik van formatieve assessments;
- online tools voor het maken van een quiz.
Interactieve oefening