-
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, hulpmiddelen en lesgeven
In deze journey bekijken we hoe onderwijsmethoden de schrijfvaardigheden kunnen ontwikkelen en ondersteunen.
We onderzoeken ook hoe verschillende hulpmiddelen en technologieën studenten in verschillende fase van het ontwikkelen van …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, kaders om na te denken over schrijven
De vaardigheid om te schrijven is complex.
Hoe jij denkt over schrijven kan een grote impact hebben op hoe je studenten reageren.
Schrijven is geen eenvoudig, mechanisch proces om gedachten van het hoofd over te brengen naar een pagina. Veel …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, basispraktijken een tekst leesbaar maken
Dit is een basisvoorbeeld van een digitale bron met wat tekst en enkele afbeeldingen. Soortgelijke voorbeelden zijn gemaakt met verschillende auteurstools en sjablonen Zo kan je verkennen en vergelijken wat de beste manier is om het lezen te …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, ondersteuning
Mensen kunnen om heel veel verschillende redenen moeite hebben om een tekst te lezen.
Inzicht krijgen in die redenen brengt je een heel eind op weg naar een oplossing.
In deze e-les leer je vijf veelvoorkomende problemen te identificeren. …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, verantwoordelijkheden van aanbieders
Iedereen die teksten schrijft voor anderen (docenten, beheerders, academici) moet de basis kennen over het toegankelijke maken van documenten.
Enkele van de toegankelijkheidstips voor tekst zijn:
- kopstijlen gebruiken,
- hyperlinks zinvolle …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, didactiek en lezen
Verschillende leeselementen worden direct beïnvloed door de onderwijscontext. Deze omvatten veel van de sociaal-culturele factoren in het model. Maar er zijn ook individuele invloeden op het lezen, zoals houding, interesse, mentaliteit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, van tekst tot lezen
In deze journey ontdek je waarom lezen belangrijk is. Je ontdekt waarom vertrouwen hebben in de eigen leesvaardigheid belangrijk is.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, de voordelen van het gebruik van tekst
Hoewel sommige studenten moeite hebben met lezen, is het belangrijk om te onthouden dat tekst veel voordelen heeft. De uitdaging is niet om tekst te vervangen, maar om de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, de magie van de digitale tekst
Lezen is een hoeksteen van zelfstandig leren. UNESCO beschrijft geletterdheid als volgt
“a fundamental human right and the foundation for lifelong learning.”
Source: UNESCO regional office for Southern Africa. …Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, hoe werken student response tools?
In deze videoles maak je kennis met enkele student respons tools.
Je zoekt best naar de meest geschikte app voor jouw specifieke onderwijssituatie.
Hou steeds TPACK in gedachten wanneer je op zoek bent naar goede tools.
Als je dit soort …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, goed gebruiken van een student response system
In deze videoles staan we stil bij het goed gebruiken van student response systemen.
Heb je al eerder quizzen op deze manier gebruikt, waarbij het doel was om de studenten te activeren - hen te helpen zich op het nieuwe onderwerp te concentreren …
Interactieve oefening