-
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, middelen en ervaringen zijn belangrijk
Veel mensen hebben voorkeuren over de manier waarop ze leren. Sommigen leren liever via video's, anderen luisteren naar audio. Sommigen geven de voorkeur aan informatie in opsommingstekens en tabellen, anderen geven de voorkeur aan afbeeldingen en …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, toegankelijkheid gaat over heel veel mensen
In de meeste organisaties verwachten mensen dat het ondersteuningsteam verantwoordelijk is voor studenten met een beperking die toegang hebben tot het curriculum.
Maar dit is niet eerlijk en het is niet …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, interactieve afbeeldingen
Effectieve afbeeldingen en visuals die we nodig hebben om les te geven en te leren zijn vaak een mix van tekst, afbeeldingen, lijnen, connectoren, annotaties en andere symbolen.
Vaak is het tekenen van onze eigen afbeeldingen, van tevoren …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, afbeeldingen bewerken
Je hebt een afbeelding gevonden, maar het is niet helemaal wat je wilt. Misschien moet de afbeelding kleiner of een ander kleurcontrast hebben. Misschien wil je alleen een deel van de afbeelding, of je wil …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met afbeeldingen, toegankelijkheid
Er zijn ongeveer 30 gebieden van de hersenen betrokken bij visuele verwerking. Ongeveer 30-40 procent van het totale oppervlak van de hersenschors is gerelateerd aan het zicht.
Een groot deel van de visuele verwerking is opgebouwd uit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, de productie
In het laatste deel van onze journey kijken we naar de laatste fase van het maken van de leervideo's. De focus ligt op het afronden en exporteren van je video's.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, meer tips over het bewerken van video's
In deze video leer je over twee handige functies:
- het concept van transparantie in beelden en het green screen effect;
- 'voice over' in je video gebruiken.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, een video opnemen
De meeste videosoftware, ook bij smartphones laat je kiezen of je met de camera of met het scherm opneemt. Op desktopcomputers kan je dat zelfs tegelijkertijd doen.
Daarnaast is het belangrijk om te kiezen welke audio je wil gaan opnemen. …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, bewerkingsmogelijkheden
Het beschrijven van al de mogelijkheden bij het produceren van een video is eindeloos. We concentreren ons op de basisprincipes en vooral op wat we zelf nuttig vinden bij het maken van leervideo's.
Heb je de wens om een Hollywoodproducent te worden, …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het canvas
Het belangrijkste verschil tussen fotobewerking en videobewerking, is dat we het concept van het doek (canvas) beter moeten begrijpen. Bij video omvat die ook de tijd!
In deze videolessen leer je meer over het canvas.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, het plannen van een video
Sommigen schrijven liever een transcript voor de opname. Anderen vinden het prima om direct op te nemen zonder een script. Een van de voordelen van het gebruik van een transcript is dat je alle onnodige woorden, zinnen en herhalingen kunt …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, opnametips
YouTube, Vimeo en andere videoplatformen worden overspoeld met leervideo's, gemaakt door docenten voor hun leerlingen.
De kwaliteit van die leervideo's varieert van zeer goed tot ondermaats.
In de komende video van Future Teacher 3.0 …
Interactieve oefening