-
Code Karts: Stappenplan
Het stappenplan voor Code Karts maakt het mogelijk om zelfstandig aan de slag te gaan met de app.
Code Karts laat je kennismaken met preprogrammeren door middel van een reeks logische
puzzels gepresenteerd als racebaan. Het doel is …Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Ayoa mindmapping: Stappenplan
Deze app is de eerste stap in de wereld van mindmapping. De leerlingen creëren hun eigen
creatieve, visuele ruimte en ontwikkelen taalvaardigheid en probleemoplossende vaardigheden.Zo kan je snel voorkennis activeren of evalueren na …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Educatieve tools: Stappenplannen
In dit leermiddel vind je de stappenplannen bij een aantal educatieve tools.
Je vindt hier o.a. stappenplannen bij volgende tools:
- tekenen met Autodraw;
- muziek maken met Incredibox;
- online puzzels maken;
- een woordenwolk maken;
- een krant maken met …
Downloadbaar lesmateriaal (18)Leerkracht, ICT-coördinator -
Zonneslimme scholen: Digitale toolkit, affiche, ouderbrochure en agendasticker
Zonneslimme scholen is bedoeld om kinderen op een speelse manier te leren hoe ze zich het best beschermen tegen de zon.
In deze digitale toolkit vind je volgende zaken terug:
- vragenlijst om te controleren of je school zonneslim is; …
Downloadbaar lesmateriaal -
LeerID Leerlingloket: Handleiding voor leerlingen
Op deze pagina vind je de handleiding waarmee leerlingen aan de slag kunnen gaan met het LeerID Leerlingloket. Het LeerID Leerlingloket is het leerlingengedeelte van LeerID. Hier kunnen leerlingen zich aanmelden om hun account zelf te …
Downloadbaar lesmateriaal -
LeerID Schoolloket: Technische ondersteuning voor beheerder
Op deze pagina vind je de handleidingen en informatie die je als LeerID-beheerder nodig hebt om te werken met LeerID:
- Hoe maak je LeerID-accounts aan en hoe beheer je ze daarna?
- Hoe kan je applicaties zichtbaar maken voor je leerlingen in het LeerID …
Downloadbaar lesmateriaal -
Games in de klas: Richtlijnen voor succesvolle leerdoelen
Het handboek Games in de klas is bedoeld als leidraad voor leerkrachten die videogames in hun lessen willen verwerken. Je vindt er de achtergrondkennis in die je nodig hebt om videogames in te zetten als educatieve tools. Er staan ook heel wat …
Downloadbaar lesmateriaal -
Geldwaarden tot 100 en 500 euro: Onthoudblad
Op dit onthoudblad zien leerlingen de waarde van munten en biljetten. Er is een onthoudblad tot 100 euro en tot 500 euro.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Ingevuld en blanco honderdveld
In dit document vind je een ingevuld en blanco honderdveld.
De tientallen staan in het zwart geschreven, de eenheden staan in kleur. Dit kan een hulp zijn voor leerlingen die de getallen omdraaien. Laat hen eerst de gekleurde eenheden lezen.
De …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Leerkracht -
Wat bij de komst van een anderstalige nieuwkomer: Draaiboek
Dit draaiboek wil bruikbare handvatten aanreiken bij de komst van een anderstalige nieuwkomer in de klas. Het is vooral geschreven voor scholen die nog weinig ervaring hebben met anderstalige nieuwkomers.
In het draaiboek vind je volgende info:
…Downloadbaar lesmateriaal (10)Leerkracht -
Vraagwoorden: Poster
Op deze poster vind je een overzicht van de meest voorkomende vraagwoorden (wat, wie, waar, waarom, wanneer, hoe, hoe oud, hoeveel, hoe laat, welke).
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Lezen van analoge klok: Wegwijzer en stappenplan
Voor kinderen die het moeilijk hebben om de analoge klok volgens de officiële termen af te lezen, kunnen deze kinderen met behulp van het bijhorend visueel stappenplan toch in staat zijn om zich verstaanbaar voor andere personen correct uit …
Downloadbaar lesmateriaal (6)Ander