-
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, opnametips
YouTube, Vimeo en andere videoplatformen worden overspoeld met leervideo's, gemaakt door docenten voor hun leerlingen.
De kwaliteit van die leervideo's varieert van zeer goed tot ondermaats.
In de komende video van Future Teacher 3.0 …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, de uitrusting
Het is een misvatting dat je voor kwalitatieve videoproducties veel en dure apparatuur nodig hebt. De video's van Future Teacher 3.0 proberen het tegendeel te bewijzen.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, de voorbereiding
In het eerste deel maak je kennis met een aantal ideeën over het maken van video's met een goede pedagogische kwaliteit.
Je besteedt waarschijnlijk tijd aan het voorbereiden van je les. Wat voor methoden ga je gebruiken? Wat wil je …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, 5 principes
Breng enkele minuten door op Youtube, en je zult zien dat er genoeg tips op staan om te leren hoe je een video kunt maken. Sommige zijn prima, andere niet. Ze richten zich op de technologie of op de inhoud van de video.
In deze …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, jouw vaardigheden ontwikkelen
In deze e-module ga je nadenken over je eigen vaardigheden en of het TPACK-model niet alleen van toepassing is op het onderwerp dat je geeft, maar ook op de schrijfvaardigheden die je moet aanleren om studenten te laten opbloeien. …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, hulpmiddelen en lesgeven
In deze journey bekijken we hoe onderwijsmethoden de schrijfvaardigheden kunnen ontwikkelen en ondersteunen.
We onderzoeken ook hoe verschillende hulpmiddelen en technologieën studenten in verschillende fase van het ontwikkelen van …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, kaders om na te denken over schrijven
De vaardigheid om te schrijven is complex.
Hoe jij denkt over schrijven kan een grote impact hebben op hoe je studenten reageren.
Schrijven is geen eenvoudig, mechanisch proces om gedachten van het hoofd over te brengen naar een pagina. Veel …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, basispraktijken een tekst leesbaar maken
Dit is een basisvoorbeeld van een digitale bron met wat tekst en enkele afbeeldingen. Soortgelijke voorbeelden zijn gemaakt met verschillende auteurstools en sjablonen Zo kan je verkennen en vergelijken wat de beste manier is om het lezen te …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, ondersteuning
Mensen kunnen om heel veel verschillende redenen moeite hebben om een tekst te lezen.
Inzicht krijgen in die redenen brengt je een heel eind op weg naar een oplossing.
In deze e-les leer je vijf veelvoorkomende problemen te identificeren. …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, verantwoordelijkheden van aanbieders
Iedereen die teksten schrijft voor anderen (docenten, beheerders, academici) moet de basis kennen over het toegankelijke maken van documenten.
Enkele van de toegankelijkheidstips voor tekst zijn:
- kopstijlen gebruiken,
- hyperlinks zinvolle …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, didactiek en lezen
Verschillende leeselementen worden direct beïnvloed door de onderwijscontext. Deze omvatten veel van de sociaal-culturele factoren in het model. Maar er zijn ook individuele invloeden op het lezen, zoals houding, interesse, mentaliteit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van lezen, van tekst tot lezen
In deze journey ontdek je waarom lezen belangrijk is. Je ontdekt waarom vertrouwen hebben in de eigen leesvaardigheid belangrijk is.
Interactieve oefening