Aan de slag met een digibordles
Heb jij in jouw klaslokaal een digitaal bord? En ben je op zoek naar een leuke les of oefening om te gebruiken?
Een digitaal bord brengt interactie, visualisatie en ICT in je klas. Bij correct gebruik verhoogt het digitale bord de activiteit, betrokkenheid en de motivatie van de leerlingen. Hier vind je uitgewerkte lessen voor je digitale bord maar ook tips, extra software, interessante websites en meer.
Prowise presenter
|
Prowise Presenter is een bordonafhankelijke, online presentatieoplossing. Presenter biedt de leraar een ruim aanbod professionele gereedschappen waarbij het gebruiksgemak centraal staat. ProConnect is zo’n voorbeeld. Interactie tussen any device in de klas en het digitale bord wordt hiermee mogelijk gemaakt. Nieuwsgierig geworden? Vind hier al het lesmateriaal voor Prowise Presenter. » Bekijk de Presenter-kennismakingsvideo. De firma Didakta is de exclusieve Prowise-partner voor België. Voor meer informatie: www.didakta.be en/of www.prowise.com. |
i3-technologies
i3LEARNHUB stelt de leerkrachten in staat digitale content in de klas te brengen, samenwerking te stimuleren en leerlingen 21ste eeuwse vaardigheden aan te leren om hen voor te bereiden op de toekomst. i3LEARNHUB is toegankelijk op elk apparaat. Zo krijgt jouw les vorm via het interactieve bord, tablet of smartphone. Ga aan de slag met lesmateriaal van I3LEARNHUB. |
Gratis bordsoftware
Met onderstaande toepassingen is het mogelijk bordlessen te openen, te maken en te gebruiken op jouw digitale bord of via een computer en beamer.
-
Quizlet: Study lists online
With Quizlet you can drill online lists of words or definitions. After your free registration with your Facebook or Quizlet account, you can, for example, create a list of Dutch words and their French translation. You can then practice online with …
Translated by
Website (9)School/education -
Biology Page: Practice Site
Biology's Page biology site for extra practice for biology in secondary education.
Numerous exercises, activities, exams, assignments, powerpoints, worksheets, exercises, puzzles etc neatly arranged by theme. Based on the biology methods …
Translated by
Website (11)Teacher -
Cells: Difference between plant cells and animal cells
Intended outcomes:
The differences between plant cells and animal cells can express.
Activities:
- Drag Exercises: both components of plant cells and animal cells to the right place within the drawing.
- Video: Viewing a video clip about the amoeba. …
Translated by
Downloadable resourceTeacher -
What is a gene?
Knowledge
- Knowledge of DNA, cell structure and diversity
Intended outcomes
- Describe what a gene is.
- Acquiring knowledge of the genes that control the functions of the organism.
Activities
- Instruction Slides
- Sleep Exercise
Translated by
Downloadable resourceTeacher -
Body: Genetic and environmental factors
Prior Knowledge:
- Knowing what genes are.
- Explain what DNA.
Intended outcomes:
- Discussing the distinction between genetic and environmental factors.
- Know what traits are genetically determined and which are determined by the environment.
Translated by
Downloadable resourceTeacher -
The human body: The structure of the eye
Prior knowledge
- The students know what a body.
- The students that the eye is an organ that receives light and transmits messages to the brains.
- Les "The function of the eye" are behind us.
Purpose of the lesson:
- Can put the names in …
Translated by
Downloadable resource (5)Teacher -
The construction of the heart
Prerequisites: know what a body organ systems and general knowledge.
Intended outcomes:- May appoint the names of the parts of the heart.
- Understanding of the functioning of the heart.
Translated by
Downloadable resource (7)Organisation, company, NPO -
The construction of a leaf
- The names can be placed at a cross section of a sheet.
- Understand the functions of the various parts of a magazine.
Translated by
Downloadable resource (3)Organisation, company, NPO -
The components of the eye
LESSON 1:
Prerequisites:
No specific knowledge.
Intended outcomes:- The function of each of the structures in order to know;
- know how the structures of the eye work together to see.
LESSON 2:
Prerequisites:
Students should know what a body. …Translated by
Downloadable resource (14)Organisation, company, NPO