-
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Artonaut: Tentoonstellingen intenser beleven
De Artonaut is een kaartenset van en voor Ruimtereizigers vol prikkelende opdrachten om musea nog intenser te beleven. Dwaal af van voorgeschreven paden, zwerf door betekenissen en struikel over details.
Want kunst is voor iedereen! Iedereen …
Fysiek materiaal (5)Leerkracht -
Iedereen is creatief. Ontdek een waaier van mogelijkheden via een iPad: Maattraject
Creativiteit en iPads, een perfect duo! Ontdek tijdens deze nascholing hoe je jouw eigen creativiteit kan botvieren en hoe je leerlingen hun creatieve skills kan laten ontwikkelen. Je ervaart eerst de veelvuldige mogelijkheden aan de hand van …
tot
Nascholing of activiteit -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Citizen DJ: Creëer zelf hiphopmuziek
Het Citizen DJ-project nodigt je uit om zelf hiphopmuziek te maken met behulp van de gratis te gebruiken audio- en videocollecties uit de bibliotheek van het congres.
Website (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld) vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Musicators: Online oefenplatform voor muziekdocenten en hun leerlingen
Musicators is een gratis online platform waar muziekdocenten oefeningen voor beginners tot gevorderden kunnen creëren en delen en deze aan hun leerlingen kunnen opgeven. Op deze manier kunnen zowel klassikale als lesmethoden op afstand …
App of softwareLeerkracht, Ander -
Do groot: Kennisclip over de toonladder
In deze kennisclip vind je alle theorie i.v.m. de toonladder van do groot beknopt en duidelijk samengevat. Naast de kennismaking van de noten binnen de toonladder, komt ook het begrip drieklank aan bod.
VideoLeerkracht, Directie, … -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, …