-
Infectiepreventie
Kreeg je van je studenten/leerlingen al volgende vragen:
- Hoe werkt ons afweersysteem?
- Hoe word ik besmet?
- Waarom moet ik mijn handen ontsmetten?
- Waarom moet ik goed verluchten?
- Hoe bescherm ik mezelf als ik een bewoner/patiënt met het norovirus …
Website -
Duurzaamheidseducatie: Theorie en praktijk
Deze leermodule is het resultaat van een intens samenwerkingsproces tussen de vijf Vlaamse Universiteiten en Ecocampus.
Alle onderdelen zijn gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, en deze zijn aangescherpt met citaten, filmpjes, …
WebsiteLeerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Stoichiometrie: Cursus
Cursus chemisch rekenen met aflopende reacties (stoichiometrische vraagstukken).
De grootheid stofhoeveelheid (met als eenheid mol) is de draaischijf van de berekeningen.
De cursus bevat de theorie, veel uitgewerkte voorbeelden en talrijke extra …Downloadbaar lesmateriaal (21)Leerkracht -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Tijd voor maken: Maak eigen werk met en voor je eigen instrument
Erik Schrooten en Bert Appermont maakten deze website rond componeren.
Componeren doe je met Tijd voor maken niet achter een blad met muziekbalken maar het liefst met je eigen instrument in de aanslag. Al experimenterend ontstaat het nieuwe. …
WebsiteLeerkracht, Directie, … -
Organische chemie: Nomenclatuur
Vernieuwde nomenclatuurregels van de organische chemie.
Een greep uit het aanbod:
- basisprincipes;
- alkanen, alkenen, alkynen;
- koolwaterstoffen;
- alcoholen;
- ethers;
- aldehyden;
- ketonen;
- carbonzuren;
- esters;
- amiden;
- aminen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Environment: Pollinator Park
Pollinator Park is een interactief digitaal instrument dat werkt met virtual reality om mensen meer bewust te maken van de verontrustende achteruitgang van bestuivers en hen wereldwijd te mobiliseren om dit aan te pakken.
Het Pollinator Park biedt de …WebsiteLeerkracht -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal