-
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
English tenses: Hulpfiche
Deze hulpfiche kan je gebruiken als je oefeningen maakt op de tijden in het Engels.
Downloadbaar lesmateriaal (5) -
Pronouns en demonstratives: Hulpfiche
Op deze hulpfiche vind je een overzicht van Engelse voornaamwoorden:
- personal pronouns;
- possessive pronouns;
- reflexive pronouns;
- demonstratives.
Downloadbaar lesmateriaal -
Dinosaurussen: Dansles
In deze dansles bewegen de leerlingen als een dinosaurus. De leerlingen bouwen een zoo met dinosaurussen en krijgen de kans om een bezoekje te brengen. In de zoo kunnen ze genieten van de dansshows van hun dinosaurusklasgenootjes.
Downloadbaar lesmateriaal (22)Leerkracht -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Respect tonen voor anderen en zijn werk/in dialoog gaan
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: respect tonen voor anderen en zijn werk/in …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Samenwerken en samen maken
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: samenwerken en samen maken vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Alternative Ways: Alternatieve manieren om een taal te leren
Toolkit voor taaltrainers, die bestaat uit ervaringsgerichte en creatieve informele leerhulpmiddelen, samengebracht in zes Bouwstenen.
De oefeningen zijn vooral bedoeld om het leerplezier te vergroten en te stimuleren en om zelfvertrouwen en …
Website (8)Leerkracht -
Academisch Engels: do’s en don’ts
De meeste studenten hebben een goede basis- of zelfs gevorderde kennis van het Engels. Toch vormt schrijven in academisch Engels vaak een struikelblok voor velen. Academische teksten zijn niet zo maar formele teksten, ze vereisen een …
Artikel -
Conditionals: Engelse if-zinnen (if clauses)
If I had ten million, I would ask the Queen to come for afternoon tea. Als je tien miljoen had, wat zou jij dan doen?
Die eerste twee zinnen zijn if-clauses. Met if-zinnen geef je in het Engels een voorwaarde aan; in het Nederlands doe je dat met …
Artikel