-
Welke vaktaal over evalueren is bruikbaar in dko?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de eerste vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs.
De vaktaal voor leerlingenevaluatie die aan bod …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Veelgestelde vragen
In dit leermiddel vind je de volledige bundel met veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
Is dit niet overzichtelijk genoeg? Surf dan naar onze themapagina.
Algemeen: evalueren in kunstonderwijs
Vraag 1: Welke …ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Implementatieroutes
In dit leermiddel vind je de implementatieroutes van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Implementatieroute 1: evalueren in de klas
- Implementatieroute 2: evalueren vanuit een visie
- Implementatieroute 3: evaluatie bijsturen
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Samenvatting
In dit leermiddel vind je de samenvatting van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Aanleiding en probleemstelling
- Onderzoeks- en ontwerpambitie
- Methodologie
- Leerlingenevaluatie: de basisbegrippen en hun samenhang
- Leerlingenevaluatie in het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Methodologie
In dit leermiddel vind je de methodologie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Inleiding
- Literatuurstudie over leerlingenevaluatie in het kunstonderwijs
- Cartografie van evaluatie-instrumenten in Vlaanderen
- Gesprekken met …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Aanbevelingen
In dit leermiddel vind je de aanbevelingen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Bewust evalueren
- De visie op leerlingenevaluatie intern communiceren en koppelen aan een strategisch en operationeel beleid
- De waarde en bedoeling van …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Literatuurstudie
In dit leermiddel vind je de literatuurstudie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Literatuurstudie: doel en opbouw
- Leerlingen evalueren in het deeltijds kunstonderwijs: wat verwacht de overheid?
- Wat is evalueren? Wat is …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Cartografie
In dit leermiddel vind je de cartografie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Wie zijn de evaluatoren?
- Wie zijn de geëvalueerden?
- Wanneer wordt er geëvalueerd?
- Wat is de inhoud van de evaluatie-instrumenten?
- Wat is de context …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Inleiding
In dit leermiddel vind je de inleiding van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst, waarin de context van het onderzoek wordt toegelicht, bestaande uit:
- de achtergrond van het onderzoek: evaluatie in evolutie;
- de inhoud van het onderzoek: het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Life Space Crisis Intervention (LSCI): Methodisch omgaan met kinderen en jongeren in conflict en crisis
LSCI is een verbale interventiemethodiek die je leert omgaan met kinderen en jongeren in conflict en crisis. Met de theoretische achtergronden en de vele vaardigheden die je tijdens deze opleiding leert, krijg je als het ware een stafkaart …
, tot, , ,
Nascholing of activiteit -
Krachtige professionalisering van je teamwerking
In professionele leergemeenschappen bundelen leraren hun krachten om onderzoekend en lerend het leerproces van hun leerlingen te optimaliseren en sámen krachtige onderwijspraktijken te ontwikkelen. Met onze begeleiding legt u de basis voor …
Nascholing of activiteit -
Gedragscoach: Krachtig begeleiden bij moeilijk gedrag
Moeilijk gedrag komt op alle scholen voor. Een kind dat moeilijk gedrag vertoont, kan dit niet alleen aanpakken.
Hoe pak je moeilijk gedrag aan op jouw school?
Wil je jouw inzichten delen met jouw collega’s en hen ondersteunen bij de …, , , , , ,
Nascholing of activiteit