-
Inclusief onderwijs: Escapegame
Tijdens dit spel vraagt Trésor, een jongen met een handicap, hulp aan jou zodat hij naar school kan gaan. Er zijn zes opdrachten waarbij je telkens een letter krijgt. Met alle letters kan je een naam vormen van iets wat van grote waarde zal …
Interactieve oefening (5) -
De club van lelijke kinderen
President Isimo stuurt je op schoolreis met de bus. Maar de eindbestemming blijkt helemaal niet zo fleurig te zijn…
Ontsnap uit de bus om een grauwe, grijze toekomst te voorkomen. Ga de volgende uitdagingen aan en geef de wereld weer …Interactieve oefening (3) -
Breukenlijn
Oefen het vereenvoudigen van breuken door de apen op de juiste positie op de nummerlijn te hangen.
Interactieve oefening -
Thema 1: Visite - Hotel Hallo
Woordenschatoefeningen bij Hotel Hallo, Thema 1, Visite.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Vind de bijvoeglijke naamwoorden: Galgje
Bij elk spel krijg je twintig zinnen te zien waarin alle bijvoeglijke naamwoorden moeten worden aangeklikt. Bij foute antwoorden valt de robot steeds verder uit elkaar.
Interactieve oefening (6) -
Zoek de voorzetsels: Galgje
Bij elk spel krijg je twintig zinnen waarin alle voorzetsels in de zin aangeklikt moeten worden. Bij foute antwoorden valt de robot steeds verder uit elkaar.
Interactieve oefening -
Geld teruggeven
Lees goed het verzoek van de klant. Bereken hoeveel geld je moet teruggeven en sleep de juiste munten en biljetten op het bord. Druk op de 'geef wisselgeld' knop om de klant zijn geld terug te geven. Je kan kiezen tot hoeveel je wilt oefenen, …
Interactieve oefening (9) -
Ontcijfer de morsecode
Je ontcijfert de woorden in morsecode. Onderin staat een tabel met alle codes van A tot Z. Als je op de morsecode klikt, wordt deze ook afgespeeld.
Interactieve oefening (7) -
Muntenzoeker
Dit spel werkt als een soort woordzoeker. In plaats van woorden moet je zoeken naar reeksen munten (2, 3, 4 munten) die samen de bedragen vormen die onderin staan.
Interactieve oefening (6) -
Maak een monster: Tafels oefenen
Ontwerp je monster door tafels te oefenen. Je speelt bij een juist antwoord steeds meer onderdelen vrij waarmee je dan je eigen monster kan ontwerpen.
Je kan zelf kiezen welke maaltafels je wilt oefenen. Je kan kiezen uit de tafel van 2, 3, 4, 5, 6, …
Interactieve oefening (11) -
Meneertje Klok: Leer de digitale klok
Kloklezen oefenen met meneertje Klok.
Er een analoge tijd op de grote klok en onderaan staan vier digitale klokken. De opdracht is om elke keer de juiste passende digitale klok aan te duiden.
Interactieve oefening (5) -
Au of ou: Vind de fouten
Je krijgt enkele woorden te zien die met een ou of au geschreven staan, maar er zijn enkele woorden niet juist. Klik op de fout geschreven woorden met ou of au.
Interactieve oefening