-
Blob Opera: Google Arts & Culture Experiments
Creëer je eigen opera-geïnspireerde nummer met Blob Opera. Je hebt hiervoor helemaal geen muziekvaardigheden nodig. Blob Opera is een machine learning-experiment van David Li in samenwerking met Google Arts & Culture.
Bekijk hier hoe …
Interactieve oefening (17)Systeembeheerder -
Kloklezen oefenen: Scratch
Klik op de gele knop en verwoord hoe laat het is.
Klik daarna op de groene knop om het juiste antwoord te horen.Met de pijltjes kan je de volgende niveaus instellen:
- uren,
- halve uren,
- kwartier,
- blokken van 10 …
Interactieve oefening (6)Leerkracht, ICT-coördinator -
Wet van Hooke: Demonstratie
Een applet in GeoGebra waarmee je de wet van Hooke kan demonstreren.
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
De Sierpinski-driehoek: Fractalen
Een leuke manier om de leerlingen kennis te laten maken met fractalen. De leerlingen kunnen dit eventueel zelf eerst proberen te maken door dit constructieproces uit te voeren op transparante blaadjes en deze dan bovenop elkaar te leggen. Dit …
Interactieve oefeningStudent (lerarenopleiding) -
Programmeer jouw dansfeest: Hour of code
Programmeer je eigen dansfeestje met dieren. In deze Hour of Code-activiteit van Code.org gebruik je blokken code om verschillende dansers te kiezen en hun dansbewegingen en reacties op de muziek te programmeren. Je doorloopt …
Interactieve oefening (5)Organisatie, firma, vzw -
Vallende kogel: 3D-applet
Simulatie van een vallende kogel.
Een kogel kan van een vrij instelbare hoogte worden losgelaten. De tijd van loslaten tot het neerkomen op de tafel wordt gemeten.
Er is een keuze uit drie kogels met verschillende massa.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Extremumprobleem: Visualisatie
Visualisatie van een extremumprobleem: zoeken van het maximum van een veeltermfunctie.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Extremumprobleem: Geogebra
Visualisatie van een extremumprobleem met GeoGebra: een drenkeling redden.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Elektrisch circuit: Simulator
Elektronische circuitsimulatie op basis van wiskundige modellen om het gedrag van een daadwerkelijk elektronisch apparaat of circuit te repliceren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Oppervlakte van een parallellogram - Moderne Wiskunde 2
Illustratie van de oppervlakteberekening van een parallellogram m.b.v. een vierhoek via GeoGebra-animatie met trottoirtegels.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Extremumprobleem: Visualisatie twee koorden (2)
Visualisatie van een extremumprobleem uit de fysica. Het probleem kan handmatig (evt. klassikaal) opgelost worden of met ICT.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Extremumprobleem: Visualisatie twee koorden (1)
Visualisatie van een extremumprobleem uit de fysica. Het probleem kan handmatig (evt. klassikaal) opgelost worden of met ICT.
Interactieve oefeningLeerkracht