-
Klaproos
Op deze foto zie je een klaproos.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Kasteel van Horst
Het kasteel van Horst is een kasteel in Sint-Pieters-Rode. Het kasteel is goed bewaard en heeft nog de traditionele slotgracht.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Koninginnenpage
Op deze foto zie je de koninginnenpage. Het is één van de grootste vlinders die je in België kan tegenkomen.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Meriansborstel
Op deze foto zie je de rups van een meriansborstel.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Muurleewenbek
Op de foto zie je muurleewenbek. Het is een plant uit de weegbreefamilie.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Spaanse vlag: Vlinder
Op deze foto zie je een Spaanse vlag. Het is een dagactieve nachtvlinder.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Vlas in bloei
Op deze foto zie je vlas in bloei. Vlas kan zowel blauw als wit bloeien. Het wordt onder andere verbouwd om te verwerken als textiel.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Witvlakvlinder
Op deze foto zie je een witvlakvlinder.
BeeldLeerkracht, Directie, … -
Ontwerpen van parcoursgame: CoSpaces Edu
De studenten leren via deze website een parcoursgame te coderen in CoSpaces Edu en elementaire fysische eigenschappen van objecten toe te passen. Om het parcours interactief te maken, gebruik je vooral de blokken uit de lade evenementen. Er zijn …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Fysieke kenmerken van objecten: CoSpaces Edu
De objecten in CoSpaces Edu hebben ook fysieke kenmerken zoals nauwkeurige botsing, statische element, massa, stuiterkracht of wrijving. Eenmaal als je ze allemaal onder de knie hebt, kan je aan de slag met eigen karretjes bouwen in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Simuleren van botsingen: CoSpaces Edu
We simuleren botsingen in CoSpaces Edu door de fysieke kenmerken van de objecten te gebruiken in CoBlocks. We bedenken ook een manier om de snelheid van een bal tijdens de simulatie te veranderen.
Je kan ook botsingen op Mars simuleren maar je moet er …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander