-
Artificiële intelligentie: Informatiebronnen raadplegen en begrijpen
Opdrachtenreeks i.v.m. artificiële intelligentie opgebouwd a.d.h.v. de OVUR-methode.
De volgende onderdelen komen aan bod:
- krantenartikel VRTNWS;
- website mediawijsheid;
- podcast Nerdland weekoverzicht - Q-Music;
- artikel van website BBC.
Downloadbaar lesmateriaal (19)Leerkracht -
Voorrang bij kruispunten: CoSpaces Edu
Oefening in CoSpaces Edu waarbij de voorrangsregels bij een kruispunt en een kruispunt met stoplichten worden gesimuleerd via code. Leerlingen coderen nadien zelf een simulatie van het stadsverkeer in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Fysieke kenmerken van objecten: CoSpaces Edu
De objecten in CoSpaces Edu hebben ook fysieke kenmerken zoals nauwkeurige botsing, statische element, massa, stuiterkracht of wrijving. Eenmaal als je ze allemaal onder de knie hebt, kan je aan de slag met eigen karretjes bouwen in 3D.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Simuleren van botsingen: CoSpaces Edu
We simuleren botsingen in CoSpaces Edu door de fysieke kenmerken van de objecten te gebruiken in CoBlocks. We bedenken ook een manier om de snelheid van een bal tijdens de simulatie te veranderen.
Je kan ook botsingen op Mars simuleren maar je moet er …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Quicktyp: Methode om te leren typen
QuickTyp is een betalende methode om zowel kinderen, jongeren als volwassenen te leren typen op hun eigen tempo en hun eigen niveau.
De cursus bestaat uit tien lessen waarin de leerlingen het volledig toetsenbord in de vingers krijgen, inclusief de …
WebsiteLeerkracht -
Pretpark in 3D: CoSpaces Edu
Deze website is de eerste en tweede les van het CoSpacesEdu: Make AR & VR in the classroom leertraject. We beginnen met ontdekkingsreis in de 3D-wereld van CoSpaces door twee scènes te maken en deze tot leven te brengen met Coblocks en …
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Arduino voor beginners: Projecten
Dit leerpad laat je leerlingen kennismaken met de verschillende mogelijkheden van het programmeren van een Arduino. Stapsgewijs leren je studenten diverse componenten schakelen en regelen. Je vindt er verschillende projecten die je met de Arduino …
WebsiteLeerkracht -
Rollercoaster in 3D: CoSpaces Edu
Dankzij CoSpaces Edu kan je in 3D een achtbaan bouwen. Breng jouw pretparkattractie tot leven met behulp van animaties en codeblokken.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
Micro:bit: 101 projecten
Deze website bevat een grote hoeveelheid micro:bit-projecten. De lessen worden stapsgewijs opgebouwd. Daarnaast vind je ook een materiaallijst om zelf klassets samen te stellen.
Website (5)Leerkracht -
Codeer wiskundegame met ChatGPT en Google Sites
In dit artikel vertelt Tony hoe hij met behulp van ChatGPT en Google Sites een wiskundige game ontwierp.
Je kan het spel ook zelf spelen.
ArtikelLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Digitaliseren en scannen van afbeeldingen en documenten: Bundel
Bundel rond digitaliseren van documenten en het scannen van afbeeldingen en documenten. Naast de uitleg zijn er ook opdrachten om de leerstof vast te zetten.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Maqueen, educatieve robot: Micro:bit
Enkele voorbeelden van wat je kan doen met een Micro:bit.
Ik geef onder andere twee voorbeelden om muziek te maken met de Micro:bit. Deze muziek kan je niet maken met de Micro:bit v1, wel met v2.Downloadbaar lesmateriaalICT-coördinator, Systeembeheerder, …