-
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, ontwerp van je digitale leeromgeving
Bij het maken van een digitale leeromgeving moet je je afvragen wat studenten nodig hebben. Deze videoles helpt je bij het ontwerpen van een digitale leeromgeving.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, online leren of blended leren
Ondertussen ben je behoorlijk vertrouwd met het online cursusmodel en ken je ook de face 2 face of meer traditionele lesmodellen waarschijnlijk vrij goed. Maar wanneer kies je nu voor online leren en wanneer ontmoet je elkaar effectief in …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, constructive alignment
Omdat we meestal al een idee hebben over wat we gaan doceren, beginnen we de planning van een cursus vaak met de inhoud. Maar wat als we beginnen met het beschrijven van de leerresultaten die de studenten moeten behalen? En zijn alle …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, content
Deze journey van Future Teacher 3.0 gaat dieper in op de kwaliteit van de te ontwikkelen content bij online leren.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, het didactisch relatiemodel
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. We gebruiken hiervoor het didactisch relatiemodel. Dit is een hulpmiddel voor het plannen en beoordelen van onderwijs.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Opnemen en bewerken van audio
Wil je op een eenvoudige manier snel een stukje audio (of zelfs video) opnemen? Of misschien nog belangrijker, zou je je leerlingen de kans willen geven om dit te doen en vervolgens hen met jou te laten delen wat ze hebben opgenomen? …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: De meerwaarde van audio
Gebruik van audio kan heel nuttig zijn tijdens het leerproces. Leerlingen kunnen audiofragmenten bijvoorbeeld gebruiken om de uitspraak van een taal te oefenen.
Naarmate we meer constructivistische benaderingen van leren ontwikkelen, kan …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Flipping the classroom didactisch
In deze online module voor leerkrachten rond flipping the classroom leer je:
- de verschillende scenario's,
- voorbeelden van flipping the classroom,
- didactiek,
- mogelijke valkuilen.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Flipping the classroom maken
Video's kunnen verrijkt worden met interactiviteit zoals extra uitleg, afbeeldingen, tabellen, invuloefeningen en meerkeuzevragen. Je kunt het gegeven antwoord laten bepalen welk deel van de video je wil laten zien.
Je kunt eigen of al bestaande …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Wat is flipping the classroom?
Een van de belangrijkste voordelen van flipped learning is het vrijmaken van contacttijd voor een breder scala aan activiteiten, zoals debatten, samenwerking, enz. Een van de kritiekpunten van flipped learning is echter dat het flipped-element vaak …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Digital storytelling
Digital storytelling is de term die gebruikt wordt wanneer mensen digitale tools gebruiken om hun verhaal te vertellen.
Dat doen ze via internet inmiddels volop en video heeft daar een compleet nieuwe dimensie aan …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design online leren, evalueren (stap 5)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design leren.
Het ontwerpen van een leereenheid is een iteratief proces: je zet een aantal elementen op, bekijkt ze opnieuw, verandert en verfijnt ze, bekijkt ze opnieuw, tot het resultaat …
Interactieve oefening