-
Opsomming van leermiddelenwebsites
In het kader van het DigCompEdu-model, domein digitale bronnen, is deze opsomming een hulpmiddel om onderstaande doelstellingen te bereiken.
- Je kan snel digitale leermiddelen vinden die passen bij je leerdoel en je doelgroep.
- Je kan digitale …Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, ICT-coördinator -
Workshop KlasCement: Presentatie
Deze presentatie werd gebruikt voor de workshop van KlasCement op de ICT-dag.
Stap voor stap doorloop je alle aspecten van ons leermiddelennetwerk:
- instellingen en profiel;
- gericht zoeken;
- favorietenmappen;
- het netwerk;
- deelsites van KlasCement; …
Downloadbaar lesmateriaal -
Aanvangsbegeleiding: Tips
Elke school voorziet aanvangsbegeleiding voor startende leerkrachten om hen maximaal te ondersteunen bij hun eerste stappen in het onderwijs of een eerste job in een school. Hoe ga je tijdens je aanvangsbegeleiding om met vragen of opdrachten die …
Artikel (5)Leerkracht -
De slimste leerling: Template quiz
Sjabloon om De Slimste leerling van de klas (spelvariant op de slimste mens ter wereld) te spelen.
Je kan dit toepassen als herhalingsles. De spelregels staan uitgelegd in de presentatie.
Deze presentatie maakt gebruik van macro's en …
Downloadbaar lesmateriaal (7)Leerkracht -
Het orkest: Digitaal lesmateriaal
Zoek je informatie over het orkest en klassieke muziek?
Het Antwerp Symphony Orchestra stelde deze digitale lesmap samen. Je vindt er meer informatie over het orkest, over geluid en akoestiek, over muziekinstrumenten, over de rol van de dirigent, over …
Downloadbaar lesmateriaal -
Muzikale bouwsteen dynamiek: Volumemeter
Via dit document, gedeeld in Canva, vind je een combinatie uitgewerkt van de muziektermen in de bouwsteen dynamiek en een geluidsmeter of stemvolumemeter in de klas.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht, Ander -
Hoe kan een academie de kwaliteit van het evaluatieproces bewaken?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de achttiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan een academie een eigen visie op evalueren ontwikkelen?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zeventiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kan je feedback en evaluatie van leerplandoelen doseren?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zestiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe hou je evalueren haalbaar?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vijftiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Waarom is het zinvol dat leerlingen zichzelf leren evalueren?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de veertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe concreet moet feedback zijn?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de dertiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, …