-
Kunst beschouwen met kinderen: Audiovisueel materiaal en doe-het-zelf-stappenplan
Hoe kun je het best kunst beschouwen met kinderen? Start met de audiovisuele collecties op Het Archief voor Onderwijs die werden gemaakt door docenten aan de lerarenopleiding van Hogeschool VIVES, inclusief creatieve doeprikkels en …
Aankondiging (4) -
Componistenrijmpjes: Lesidee
Maak je leerlingen warm voor een aantal klassieke componisten door ze zelf rijmpjes te laten maken op de namen van de componisten waarvan ze muziek spelen of de componisten waarmee ze kennismaken in jouw les.
Een aantal voorbeelden die je …
Beeld (6)Leerkracht -
Beats, Words & Moves: Inspiratiegids
Beats, Words & Moves werkt integratieondersteunend met vluchtelingen. Met muzikale middelen stimuleert het verandering, ontwikkeling, stabilisatie of acceptatie op emotioneel, cognitief, sociaal of lichamelijk gebied.
In het project Beats, …
Aankondiging -
Ge zijt zelf competent: Sfeerfoto's repetities samenzang en dans
Deze foto's kaderen in het nascholingstraject Ge zijt zelf competent! rond interdisciplinair werken in het Deeltijds Kunstonderwijs. Dit traject vond plaats in academiejaar 2013-2014 en werd geleid door Mooss, organisatie voor …
Beeld -
Ge zijt zelf competent: Beeldende werken
De foto's zijn collages die leerlingen piano (docent: Cécile Bublot) hebben gemaakt in het interdisciplinaire project Ge zijt zelf competent!. Het thema was grootmoeder. Aan de hand van foto's van hun grootmoeder werkten de leerlingen een …
Beeld