-
Reminisceren kan je leren
Reminiscentie is het spontaan of bewust in het geheugen duiken.
De heerlijke geur van pannenkoeken met lichtmis, het geluid van de schoolbel of de eerste plaat waar je op danste, de verhalen uit een dorp, wijk of stad. Iedereen heeft herinneringen. …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Erfgoed voor dummies
- Wat is immaterieel erfgoed?
- Wat is het verschil tussen cultureel en onroerend erfgoed?
- Heeft iedereen erfgoed?
- Is alles wat oud is erfgoed?
Kom het te allemaal weten tijdens deze interactieve workshop. Onze medewerker geeft op een toegankelijke …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Innovatieve leeromgevingen ontwerpen: Cursus
De vraag naar het ontwerpen van innovatieve fysieke leeromgevingen, waar schooleigen pedagogische projecten en infrastructuur elkaar versterken, zit al een tijd in de lift. De traditionele indeling voldoet niet altijd meer aan de noden …
Nascholing of activiteitNieuw -
Nieuwe autoriteit en verbindend gezag voor leidinggevenden: Cursus
Als schoolleider heb je een sleutelfunctie in het gesmeerd laten lopen van relaties tussen teamleden, ouders en leerlingen. Zelfs als de school kiest voor gedeeld leiderschap of als je deel uitmaakt van een beleidsteam, gaat jouw rol gepaard met …
,
Nascholing of activiteitNieuw -
De kwaliteit van adviezen, attesteringen en overgangsbeslissingen versterken, hoe doe je dat?: Cursus
Als individu en als team neem je heel wat beslissingen die een invloed hebben op de toekomst van je leerlingen. Goede beslissingen nemen is dus belangrijk maar niet altijd zo makkelijk. Wat weet je over de werking van ons brein, de valkuilen van …
Nascholing of activiteitNieuw -
De vernieuwde datawijzer van de doorlichting (buso): Cursus
Je wil graag je buikgevoel objectiveren aan de hand van data. De vernieuwde datawijzer van de doorlichting reikt je hier heel wat mogelijkheden aan. Tijdens deze cursusdag ontdek je welke gegevens opgenomen zijn in deze tool en hoe je concreet met …
Nascholing of activiteitNieuw -
Gewoon druk of toch … ADHD
Sommige kinderen of jongeren zijn wel eens verstrooid in de klas of hebben moeite met iets af te werken. Ze tonen weinig belangstelling, zitten er zo maar wat bij of storen soms anderen. Maar er zijn ook kinderen of jongeren die voortdurend …
Nascholing of activiteitNieuw -
Timemanagement en persoonlijke organisatie
De workshop begint met het identificeren van prioriteiten en het stellen van duidelijke doelen. We verkennen vervolgens strategieën voor het efficiënt indelen van tijd, zoals het gebruik van tijdsblokken en de Eisenhower-matrix. …
Nascholing of activiteitNieuw -
Zien STE(A)Men doet STE(A)Men
Hoe start je een STE(A)M-werking op in de basisschool? We brengen een bezoek aan een school waar STE(A)M onderwijs leeft. De school investeerde in een heus atelier en koppelde daar een muzische omgeving aan vast. De leerkrachten bouwen samen aan …
Nascholing of activiteitNieuw -
Outdoor education: Een school vol buiten-leven
Een groene speelruimte ZILL-vol inrichten.
Een groene speelplaats inrichten vraagt een goede doelgerichte visie. Tijdens deze nascholing vertellen we hoe ons project tot stand is gekomen. Hoe gaan we doelgericht om met elke speel- en leerzone in ons …
Nascholing of activiteitNieuw -
Artificiële intelligentie in het basisonderwijs: Cursus
Tijdens deze basissessie rond AI leer je de best bruikbare tools voor jouw onderwijsniveau kennen.
We kijken naar de impact van artificiële intelligentie (AI) op lange termijn zodat je als onderwijsprofessional rekening kan houden met …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Sterk van start als ICT-coördinator: Meerdaagse vorming
Als ICT-coördinator speel je een cruciale maar complexe rol in het ICT-beleid op je school. Je wordt geconfronteerd met tal van uitdagingen, binnen een beperkt aantal uren.
In dit …
, , , , ,
Nascholing of activiteitNieuw