-
VR systeembekisting: Project InnoVET XR
Dit project resulteerde in een VR-applicatie over systeembekisting, waarin leerlingen virtueel een kolom- en balkbekisting leren opbouwen.
De tool is beschikbaar via de XR-uitleendienst van de Regionale Technologische Centra (RTC). Dit kan binnen RTC …
Artikel -
Veiligheid in de grootkeuken met VR
Iedereen die ooit achter het fornuis stond, weet dat er al eens wat fout kan lopen: een mes valt in de grond, een pan keert om, olie spettert in het rond … In de grootkeuken krijgen leerlingen met dezelfde uitdagingen te maken, zij …
ArtikelLeerkracht -
COSMO: Virtual reality en augmented reality
COSMO is een onderzoeksproject waarbij zowel bedrijven uit de maakindustrie, onderzoeksgroepen alsook secundaire scholen betrokken zijn.
ArtikelLeerkracht -
Casussen als werkvorm in gezondheidswetenschappen
In dit artikel vind je informatie over het gebruik van casussen als werkvormen in gezondheidswetenschappelijke studierichtingen. Casussen kan je gebruiken om leerinhoud te
illustreren. Je kan ze ook als inzetten als werkvorm om leerinhouden te …Artikel (33)Leerkracht -
Kunstwerk maken van kartonnen dozen tijdens de les magazijnwerk
Leerlingen hanteren aangeleerde technieken (cuttermes gebruiken, taperoller bedienen, ...) om een robot te maken met dozen.
Artikel (4)Leerkracht, Pedagogisch begeleider, … -
Vloggers met een verstandelijke beperking
Vloggen is tegenwoordig helemaal hip. Voor jongeren met een verstandelijke beperking is dit niet anders.
Maar hoe ga je hiermee om? Welke risico’s zijn er? Hoe kunnen organisaties en begeleiders omgaan met jongeren met een verstandelijke …
ArtikelLeerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Musea zetten hun deuren digitaal open met aangepast lesmateriaal
Alle musea zijn dicht, maar je kan op zoveel educatieve manieren de collecties verkennen.
Net op momenten als deze kan je kinderen en jongeren met musea laten kennismaken.Vele medewerkers hebben trouwens aangepast lesmateriaal en tips uitgewerkt om …
Artikel (6) -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Illustratie voor het slijpen van een beitel
Deze illustraties zijn ter verduidelijking bij het slijpen van een beitel.
BeeldStudent (lerarenopleiding) -
Houten framewerk voor paringstekens
Leerlingen kunnen de paringstekens op de verschillende delen van de constructie plaatsen, om op die manier een naam en een vaste plaats te geven aan elk stuk binnen de constructie.
Beeld (6)Student (lerarenopleiding) -
Grootkeuken: Technische fiche
Hartje uit tomaat snijden.
Beeld (4)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
Grootkeuken: Technische fiche
Gesneden eitje met een eiersnijder.
Beeld (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, …