Computationeel denken: Cursus


Deze module brengt de praktijk letterlijk naar de klasvloer en zet het hele team in actie!

De module, opgedeeld in vier onderdelen, wordt in afstandslessen aangeboden. Zo kan je deze op eigen tempo of samen met collega’s deze doornemen. Naar het einde van de module organiseer je een minicarrousel op een teamvergadering of op een pedagogische studiedag. Daar kan je een aantal items en aangekochte robotjes onder de loep nemen en leggen de leerkrachten aan elkaar uit hoe zij die in hun lessen integreren. Je kan deze tien uur durende module inzetten overheen het volledig schooljaar.

Volgende onderdelen komen aan bod:

  1. Inleiding en theorie uitgelegd
  2. Unplugged spelen: zonder computers problemen oplossen
  3. Programmeren met apps
  4. Spelend leren met robots

Na afronding van deze module ben je in staat om:

  • de theorie van computationeel denken te begrijpen;
  • verschillende activiteiten die computationeel denken stimuleren toe te passen in de klas;
  • samen met je collega's een digitale materialenbank aan te leggen en te gebruiken.

Gebruik

Om deze cursus met succes te kunnen volgen is een basiskennis van Windows aangewezen.

Als leraar kan je reeds:

  • in meerdere vensters werken;
  • de taakbalk gebruiken;
  • mappen aanmaken;
  • bestanden opslaan;
  • vlot werken met werkbalken.

Computationeel denken

Plaats en data

  • tot (op aanvraag)
  • Online
Kies passende professionalisering: lees de kijkwijzer.

Kosten

Per schoolteam betaal je 15 euro voor elke leerkracht.
Dit is een openbaar leermiddel dat je zonder aanmelden kan bekijken.
Om dit leermiddel favoriet te maken, een score te geven of er op te reageren, meld je eerst aan.
Reactie toegevoegd. Herlaad de pagina om je reactie te bekijken.