Leren programmeren in de kleuterklas: Cursus


In deze workshop krijg je een breed, tastbaar en uitgebreid aanbod van mogelijkheden om nuttig en inhoudelijk aan de slag te gaan in de kleuterklas rond STEAM, programmeren en robotica. Je hoeft helemaal geen ervaring met programmeren te hebben.
Als leerkracht kan je bij elke tool zelf inschatten of het haalbaar is voor jouw leerlingen. Wij geven advies vanuit eigen ervaring.

Met je leerlingen unplugged werken aan computationele vaardigheden. Je begint de sessie met een aantal opdrachten om jonge kinderen eenvoudig te leren programmeren (analytisch denken) zonder dat je daarvoor een computer of andere tools nodig hebt. Je leert denken als een robot, bewegen als een robot en je leert codes te schrijven als een programmeur. Je leert hoe je praktisch, aan de hand van kleine stappen, een opbouw kan creëren in deze lessen.

Daarna zullen we een aantal tools zoals Blue-Bot, Primo, Cubetto, Qobo, Code.org, Scratch Jr. en Intelino bespreken, testen en uitwerken. De bedoeling is om je leerlingen te leren programmeren, zonder dat je hierover enige voorkennis hebt. 


Programmeren in de kleuterklas

Plaats en data

  • tot (op aanvraag)
  • België
Kies passende professionalisering: lees de kijkwijzer.

Kosten

Interesse om deze nascholing bij jou op school te organiseren? Contacteer mario@impactco.be .
Impact Connecting
Organisatie
Dit is een openbaar leermiddel dat je zonder aanmelden kan bekijken.
Om dit leermiddel favoriet te maken, een score te geven of er op te reageren, meld je eerst aan.
Reactie toegevoegd. Herlaad de pagina om je reactie te bekijken.