Kapstokken voor curriculum van verrijkingsklassen


Verrijken is het aanbieden van andere dan de reguliere leerstof aan cognitief sterk functionerende leerlingen die meer uitdaging nodig hebben. Dit gaat steeds hand in hand met compacten, namelijk het schrappen van herhalingsoefeningen zodat enkel de essentiële leerstof overblijft. Door te compacten komt er tijd vrij om de verrijkingsleerstof te kunnen aanbieden.

Deze verrijking kan ook worden aangeboden in verrijkingsklassen (kangoeroeklas in de volksmond). Maar wat bied je dan aan? Welke kapstokken kan je gebruiken voor het inhoudelijk gedeelte van verrijkingsklassen? Wat doe je dan in de verrijkingsklas? Welke materialen zijn geschikt?

In deze praktijkmodule leer je een aantal kapstoktheorieën die bruikbaar zijn om curriculum voor de verrijkingsklas te ontwerpen.

Lesgever
dr. Sabine Sypré, ECHA Specialist, verantwoordelijke opleidingen Hoogbloeier®.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Hoogbloeier
Organisatie

Ontdek ook