-
Werken met de reader-weergave in Safari
In deze video ontdek je hoe je de readerweergave in de Safari-browser gebruikt. Met de readerweergave verwijder je overtollige informatie van een webpagina en pas je de leesbaarheid makkelijk aan. Je ziet ook hoe je de tekst van een webpagina …
VideoLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Laura leest op school met de Anderslezen-app
Heb je leerlingen in de klas met dyslexie of andere leesmoeilijkheden? Schrijf je school in bij Luisterpunt en ga aan de slag met Daisy-luisterboeken. Met de gratis Anderslezen-app lezen leerlingen met een leesbeperking duizenden …
Video -
Luisterlezen: Jeugdauteurs lezen hun boek voor
In deze YouTube-playlist van Luisterpunt zie je een blik achter de schermen van jeugdauteurs die hun eigen boek inlezen.
Met deze video's kan je een les inleiden over lezen, leesmotivatie en Daisy-luisterboeken. Of een leerling met leesmoeilijkheden …
Video -
Daisy-boeken van #LikeMe: Acteurs lezen voor
De gedrukte boeken van het Ketnet-programma #LikeMe zijn beschikbaar als Daisy-luisterboeken, ingelezen door de acteurs. Zo kunnen leerlingen met leesmoeilijkheden (bv. dyslexie) ook genieten van deze verhalen.
In deze video's zie je een …
Video -
Insluitende lezer: Voorleesfunctie
De insluitende lezer is een handig leerhulpmiddel waarmee je teksten kan laten voorlezen. Deze tool kan je vinden in o.a. Word(online), OneNote, Outlook en Edge.
Video (3)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Vergrootglas in Windows
In dit filmpje worden de voornaamste functies van het Windows vergrootglas uitgelegd.
Met het vergrootglas kunnen slechtziende mensen het scherm op een aangepaste weergave bekijken.
VideoLeerkracht -
Participatie binnen het IAC-traject: Praktijkvoorbeeld van uit ondersteuningsnetwerk
In dit filmpje getuigen drie ondersteuners hoe zij werken met leerlingen met een individueel aangepast traject in het regulier onderwijs.
Video (8) -
Oog voor signalen: Signalen van slechtziendheid bij kinderen met een verstandelijke beperking
Kinderen met een ontwikkelingsachterstand zijn vaak niet op hun visuele functioneren onderzocht. Meestal omdat het lastig vast te stellen is, of omdat we het niet in de gaten hebben. En zelf kunnen de kinderen niet in woorden aangeven dat ze …
Video (4)