-
GLIMLACHEN: digitale toolkit
Het leerpakket Desinformatie van Smiles bestaat uit vijf lessen:
- Wat is desinformatie?
- Hoe desinformatie op te sporen en te weerstaan?
- Technieken die worden gebruikt
- Hoe wordt desinformatie verspreid?
- Wat is de emotionele en collectieve impact …
Vertaald door
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Geteach: Interactieve kaarten vergelijken
Interactieve kaarttool waarmee je twee kaarten naast elkaar kunt bekijken. Je kan uit verschillende lagen kiezen om te vergelijken of verbanden te zoeken.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Odd One Out: Google Arts & Culture Experiments
In deze interactieve oefening zoek je de afbeelding die gegenereerd is door AI.
Tussen de kunstwerken zit een afbeelding verborgen die door AI gegeneerd is. Vind de vreemde eend in de bijt in een race tegen de klok. Je hebt 4 kansen voordat het …Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator, … -
The Souls Trapped Under The Ocean van Jen Campbell: Verwerkingsopdracht
De leerlingen lezen en gaan aan de slag met The Souls Trapped Under The Ocean, het tweede verhaal uit het boek The Sister Who Ate Her Brothers and Other Gruesome Tales van de Britse Jen Campbell. Deze bundel bevat hedendaagse hertellingen van …
Downloadbaar lesmateriaalStudent (lerarenopleiding) -
3D Pottery: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze oefening bak je online historische potten online bakken met 3D Pottery.
Op de site van Google Arts & Culture kan je jouw leerlingen (gratis) online laten pottenbakken. Ze krijgen een voorbeeld van een historische vaas en …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Bouw je eerste 3Dwereld met CoSpaces Edu
CoSpaces Edu is een 3D-platform voor het onderwijs. Met spraak en animaties kan je een zelfgebouwde 3D-wereld tot leven wekken.
Interactieve oefeningLeerkracht, Ander -
CodeGuppy: JavaScript voor jongeren
CodeGuppy is een volledig gratis codeerplatform. Je leert er coderen met JavaScript.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
KarateCoder: Ondersteunende website bij het leren coderen
Bij KarateCoder draait alles om leren coderen op jonge leeftijd en word je een echte programmeur en animatiemaker.
WebsiteLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Voorwaardelijke instructies met kaarten: Unplugged programmeren
Na het introduceren van conditionals, if-statements en lussen, kan de hele klas samen of in groepjes aan de slag met deze speelkaartenopdracht. Dat doen ze met behulp van een vooraf geschreven programma in een neppe computertaal of gewoon in …
Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw