-
Dynamisch schilderij: Kunst op school
Een bewegingsoefening waarbij de kinderen zelf een dynamisch schilderij worden dat reageert op muziek.
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Emoties met het lichaam: Kunst op school
De leerlingen tonen de gepaste emotie met hun lichaam die zij horen in de afgespeelde muziek.
Downloadbaar lesmateriaal (14)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Dansverhaal: Online platform voor muziek-, dans- en beweeginspiratie
Tijdens een dansverhaal worden bewegen op muziek, dans en verhalen met elkaar gecombineerd. Aan de hand van een prentenboek of prentenplaat worden verschillende soorten beweeg- en dansactiviteiten aangeboden. Op deze manier kunnen kinderen het …
Website (8)Leerkracht, Directie, … -
Emoties met het gezicht: Kunst op school
De leerlingen tonen de gepaste emotie op hun gezicht die zij horen in de afgespeelde muziek.
Downloadbaar lesmateriaal (11)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Eén twee, doe je mee?: Kunst op school
Tijdens de activiteit breng je een ritmisch versje met bewegingen.
Downloadbaar lesmateriaal (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Druk, druk, druk!: Kunst op school
Dramaoefening waarop de kinderen zich via rollenspel inleven in een personage en aan de slag gaan met jabbertaal.
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal -
Droste-effect: Schilderij
De leerlingen maken een schilderij met Droste-effect, d.w.z. dat het schilderij een verkleinde versie van zichzelf bevat.
De opdracht kan mits enige aanpassing ook ingezet worden voor andere opties en vakken met tweedimensionale beeldvorming, zoals …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal