-
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, de mogelijkheden
Blogs, podcasts en video's creëren nieuwe mogelijkheden voor beoordelingen. Het kan studenten ook helpen om te oefenen en zich voor te bereiden op de beoordeling. Alistair illustreert vanuit zijn eigen ervaringen als docent hoe je dit …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen, techniek
In dit leerpad krijg je enkele voorbeelden en belangrijke tips over het ontwerpen van goede meerkeuzevragen.
Geoff Rebbeck geeft inzicht in het gebruik van e-portfolio's en daagt ons uit om studenten te prikkelen tot zelfsturend …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Het ontwerpen van geschikte beoordelingen
In deze journey leer je wat passende en authentieke beoordelingen betekenen. Een goed assessmentontwerp is intrinsiek motiverend, ontwikkelt de digitale competentie en verantwoordelijkheid van de leerlingen en bouwt het vermogen van de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, lesgeven aan diverse leerlingen
Studenten met behoefte aan toegankelijkheid bestrijken een breed spectrum.
Zij kunnen onder meer omvatten:
- postdoctorale studenten aan de universiteit met zintuiglijke beperkingen of neurodiversiteitsproblemen,
- studenten met complexe leer- …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Inclusief onderwijs, middelen en ervaringen zijn belangrijk
Veel mensen hebben voorkeuren over de manier waarop ze leren. Sommigen leren liever via video's, anderen luisteren naar audio. Sommigen geven de voorkeur aan informatie in opsommingstekens en tabellen, anderen geven de voorkeur aan afbeeldingen en …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Aan de slag met video, een video opnemen
De meeste videosoftware, ook bij smartphones laat je kiezen of je met de camera of met het scherm opneemt. Op desktopcomputers kan je dat zelfs tegelijkertijd doen.
Daarnaast is het belangrijk om te kiezen welke audio je wil gaan opnemen. …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Feedback van studenten, TPACK en student response systemen
In deze videoles maak je kennis met verschillende modellen:
- SECI;
- Dunning-Kruger;
- Tpack;
We onderzoeken samen:
- het test-effect;
- Wat werkt?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: TPACK model
Dit is een videoles over het TPACK model. Deze video duurt ongeveer 5 minuten.
We hebben de video opgedeeld in korte stukjes om je te helpen en je concentratie te verbeteren. Zo kan je je aandacht beter richten op elk onderdeel. Af en toe …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, toetsen van en voor leren
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. Leeractiviteiten krijgen meer waarde toegekend wanneer ze beoordeeld of becommentarieerd worden. De studenten krijgen feedback op hun inspanningen en hun …
Interactieve oefening -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Future Teacher 3.0: Ondersteunen van schrijven, doel, pedagogie, voordelen en barrières
Schrijven is meer dan een student kunnen overtuigen van de voordelen van schrijven.
Als we iets opschrijven kunnen ideeën, kennis en waarden veel verder reiken dan onze eigen omgeving. Schrijven helpt anderen om ons beter te leren …
Interactieve oefening