-
Future Teacher 3.0: TPACK en SAMR model
In deze videoles leer je over het SAMR model, ook de vergelijking tussen het SAMR-model en TPACK-model is interessant.
Aan het eind van deze videoles zie je een 20 minuten durende discussie over ICT en hoe het TPACK- en SAMR-model gebruikt worden om …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, de belangrijke beslissing van voortgang
Sommige onderwijsexperts voorzien het einde van het onderwijs zoals we dat nu kennen en zeggen dat YouTube en andere gespecialiseerde videoplatforms de nieuwe universiteiten zullen zijn. Wij geloven echter nog steeds dat de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, hoe plan je activiteiten voor studenten?
In deze journey van Future Teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze videoles staan we stil bij het plannen van activiteiten voor studenten.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, online leren of blended leren
Ondertussen ben je behoorlijk vertrouwd met het online cursusmodel en ken je ook de face 2 face of meer traditionele lesmodellen waarschijnlijk vrij goed. Maar wanneer kies je nu voor online leren en wanneer ontmoet je elkaar effectief in …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, toegankelijkheid
Bij de kwaliteit van online leren houden we er ook rekening mee dat het lesmateriaal toegankelijk is voor elke leerling.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, zelfevaluatie
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. We bekijken in deze korte videoles het thema zelfevaluatie.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, constructive alignment
Omdat we meestal al een idee hebben over wat we gaan doceren, beginnen we de planning van een cursus vaak met de inhoud. Maar wat als we beginnen met het beschrijven van de leerresultaten die de studenten moeten behalen? En zijn alle …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, hoe kies je digitale hulpmiddelen?
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit bij online leren. In deze videoles behandelen we de vraag 'Hoe kies je digitale hulpmiddelen'?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design Online leren, analyse (stap 1)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design online leren.
In de eerste stap bekijken, bespreken en analyseren we de uitgangspunten.
Wie hier te snel overgaat of er onvoldoende tijd voor uittrekt, zal later veel tijd …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Collaboratief lesgeven
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over 'samenwerkend leren'.
Samenwerkend leren kan je onderbrengen in 5 gezamenlijke leeractiviteiten:
- creeëren van leermiddelen
- categorieën
- probleemoplossing en …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, distributie
De manier waarop we onze inhoud distribueren wordt grotendeels bepaald door het type leren waarvoor we het faciliteren.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Microleren, wat weten we?
Om het volledige potentieel van microlessen te benutten, is het belangrijk om rekening te houden met de doelgroep.
We moeten ook rekening houden met het feit dat het maken van goede microlessen misschien niet de juiste keuze is voor …Interactieve oefening