-
Wat zijn kenmerken van goede feedback?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de tiende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over het geven …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe kunnen rubrics bijdragen tot een betrouwbaardere evaluatie?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de negende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over de …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Wanneer evalueer je summatief of formatief?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de achtste vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. Dit leermiddel handelt over de …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe maak je evaluaties in het kunstonderwijs transparant?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zevende vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe maak je evaluaties in het dko valide?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de zesde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksproject Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Waarom baseer je een evaluatie best op verschillende observaties?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vijfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe maak je evaluaties in het dko betrouwbaar?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vierde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Wat betekent breed evalueren in het dko?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de derde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs.
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Volledig onderzoeksrapport
In dit leermiddel vind je het volledige rapport van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
Hieronder vind je de verschillende delen van het rapport.
- Inleiding
- Onderzoeksmethodologie
- Literatuurstudie
- Cartografie
- Implementatieroutes …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Welke verwachtingen zijn er in verband met evalueren in het dko?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de tweede vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs.
Er wordt dieper ingegaan op het decreet …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Welke vaktaal over evalueren is bruikbaar in dko?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de eerste vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs.
De vaktaal voor leerlingenevaluatie die aan bod …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Veelgestelde vragen
In dit leermiddel vind je de volledige bundel met veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
Is dit niet overzichtelijk genoeg? Surf dan naar onze themapagina.
Algemeen: evalueren in kunstonderwijs
Vraag 1: Welke …ArtikelLeerkracht, Directie, …