-
Daglijn met duploblokken
Kleef een plakbandje op een duploblok en schrijf er met een alcoholstift een dagactiviteit op.
Vorm met verschillende duploblokken een daglijn.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner, … -
GROEPI: Regels voor groepswerk
Een geheugensteun om de regels tijdens groepswerk te onthouden. De regels worden voorgesteld met een ezelsbruggetje (GROEPI), en met Sclerapicto's.
Beeld (49)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Gedragsmeter
Deze gedragsmeter met wasknijpers helpt je om het ongewenst gedrag in te binden.
Beeld (10)Leerkracht -
Conflict oplossen: Stappenplan
Deze poster geeft in zes stappen weer hoe leerlingen zelfstandig tot een oplossing kunnen komen bij een conflict.
- Eerst moeten de kinderen tonen dat ze open staan om over het conflict te praten. Dit kan door de handen met de handpalmen naar boven …
Beeld (22)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Rekenvoordelen: Geheugensteuntje
Deze poster kan gebruikt worden bij een les bewerkingen in het zesde leerjaar. Je vindt enkele tips voor handiger te delen en vermenigvuldigen.
Beeld (40)Leerkracht -
Roetpiet: Kleurplaat
Deze kleurplaat toont de herkenbare helper van Sinterklaas, maar zonder de kenmerken die aanstootgevend bevonden kunnen worden.
BeeldGOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Kloklezen: Onthoudblad
Kinderen die moeite hebben met kloklezen, kunnen dit blad gebruiken om te 'spieken' waarvoor alles staat en hoe alles wordt uitgesproken.
Beeld (5)Leerkracht -
Zich voorstellen: Facebookprofiel
De leerlingen noteren info over zichzelf op een Facebookfiche:
- school en klas,
- geboorteplaats en -datum,
- woonplaats,
- hobby's,
- vrienden,
- ...
Beeld (34)Leerkracht -
Wasknijper op egel: Fijne motoriek
De leerling moet de wasknijper op de juiste gekleurde egel spelden. Er zijn vakjes voorzien om de wasknijper op te spelden.
Beeld (4)Leerkracht -
Pictogram voor het agenda
Pictogram voor het agenda van een anderstalige nieuwkomer.
BeeldLeerkracht, ICT-coördinator, … -
Hoe een conflict oplossen? De 4 herstelgerichte vragen
Dit visueel stappenplan kan door leerlingbegeleiding en leerkrachten gehanteerd worden bij herstelgesprekken die moeizaam verlopen, door bijvoorbeeld de taalbarrière.
Bovendien kan het ook als leidraad dienen voor leerkrachten …Beeld (112)Andere functie -
Tussendoortjesboom
Een boom met verschillende tussendoortjes als motivatiemiddel en beloningssysteem voor de klas.
In bijlage vind je een overzicht van mogelijke tussendoortjes.
Beeld (89)Leerkracht