-
Future Teacher 3.0: TPACK model
Dit is een videoles over het TPACK model. Deze video duurt ongeveer 5 minuten.
We hebben de video opgedeeld in korte stukjes om je te helpen en je concentratie te verbeteren. Zo kan je je aandacht beter richten op elk onderdeel. Af en toe …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: TPACK en SAMR model
In deze videoles leer je over het SAMR model, ook de vergelijking tussen het SAMR-model en TPACK-model is interessant.
Aan het eind van deze videoles zie je een 20 minuten durende discussie over ICT en hoe het TPACK- en SAMR-model gebruikt worden om …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, het 5-stappenmodel van Gilly Salmon
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze videoles maak je kennis met het 5-stappenmodel van Gilly Salmon.
Meer informatie kan je vinden op haar website.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, hoe plan je activiteiten voor studenten?
In deze journey van Future Teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. In deze videoles staan we stil bij het plannen van activiteiten voor studenten.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, de belangrijke beslissing van voortgang
Sommige onderwijsexperts voorzien het einde van het onderwijs zoals we dat nu kennen en zeggen dat YouTube en andere gespecialiseerde videoplatforms de nieuwe universiteiten zullen zijn. Wij geloven echter nog steeds dat de …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, beoordelen door een peergroep
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. Peer assessment is zowel een beoordeling als een leerzame leeractiviteit. In deze videoles gaan we hier dieper op in.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, toetsen van en voor leren
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit in online leren. Leeractiviteiten krijgen meer waarde toegekend wanneer ze beoordeeld of becommentarieerd worden. De studenten krijgen feedback op hun inspanningen en hun …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, hoe kies je digitale hulpmiddelen?
In deze journey van Future teacher 3.0 gaan we dieper in op kwaliteit bij online leren. In deze videoles behandelen we de vraag 'Hoe kies je digitale hulpmiddelen'?
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, toegankelijkheid
Bij de kwaliteit van online leren houden we er ook rekening mee dat het lesmateriaal toegankelijk is voor elke leerling.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, ontwerp van je digitale leeromgeving
Bij het maken van een digitale leeromgeving moet je je afvragen wat studenten nodig hebben. Deze videoles helpt je bij het ontwerpen van een digitale leeromgeving.
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Gids voor kwaliteit bij het online lesgeven en leren
Dit e-book werd geschreven in het kader van het Erasmus+ KA2-project Future Teacher. Bij dit e-book horen 14 online videolessen, die je eveneens op KlasCement kan terugvinden.
Downloadbaar lesmateriaal -
Future Teacher 3.0: Kwaliteit van online leren, online leren of blended leren
Ondertussen ben je behoorlijk vertrouwd met het online cursusmodel en ken je ook de face 2 face of meer traditionele lesmodellen waarschijnlijk vrij goed. Maar wanneer kies je nu voor online leren en wanneer ontmoet je elkaar effectief in …
Interactieve oefening