-
AI in de kunst: STEM-project
Kunnen we kunst maken met artificiële intelligentie? Leerlingen uit de tweede en derde graad (secundair onderwijs) leven zich creatief uit met AI en reflecteren over het resultaat. Is dit kunst? Ook ontdekken ze hoe AI ons cultureel erfgoed …
Website -
Tekenen met SketchUp Free en SketchUp for Schools voor 3D-printen en lasersnijden
Introductie op de gratis online programma's SketchUp Free en SketchUp for Schools. Met beide programma's kunnen ontwerpen voor 3D-printen gemaakt worden. In de 'for Schools'-versie kunnen ook bestanden voor lasersnijden gemaakt worden. Er is 'for …
Downloadbaar lesmateriaal (5)Leerkracht -
Soorten tekenpotloden: Overzicht
Dit is een overzicht van de verschillende soorten tekenpotloden die er zijn. Het legt ook uit waar de afkortingen H, B, HB en F voor staan.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Redesign Whatsapp: Lesidee
Bij deze opdracht leren leerlingen werken met drie verschillende programma's van Adobe (Photoshop, Illustrator en XD) en laten ze zien wat ze hiermee kunnen doen. Dit doen ze door een redesign te maken van de app WhatsApp. De verschillende wireframes …
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Kinderboek: Presentatie
Presentatie met instructies over hoe leerlingen samen een kinderboek kunnen ontwerpen.
Downloadbaar lesmateriaalLeerkracht -
Microsoft Word: Ontwerp een folder voor een boekbespreking
Handleiding voor een vakoverschrijdende opdracht ICT en Nederlands. De leerlingen werken het tekstmateriaal uit tijdens de lessen Nederlands. Het vormgeven van de folder gebeurt tijdens de lessen ICT en Media of Toegepaste Informatica.
De leerlingen …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
Olympische spelen: Folder maken
Uitbreidingsopdracht i.v.m. de Olympische Spelen in het Oude Griekenland. De leerlingen zoeken informatie over de Olympische Spelen op en verwerken deze in een folder.
Downloadbaar lesmateriaal (4)Leerkracht -
Wat doet een computerwetenschapper?: Introductie op informatica
De lesfiche legt het concept van informatica en uit. Leerlingen leren ook wat een computerwetenschapper doet.
Wanneer de meeste mensen aan informatica denken, stellen ze zich over het algemeen programmeren voor. Vaak gaan ze ervan uit dat …Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Starten met innovatie in het technisch en beroepsgericht onderwijs: Inspiratiegids
Werk je in een technische of beroepsgerichte school en heb je een interessant innovatief idee om de wereld van onderwijs en arbeidsmarkt voor jezelf en je leerlingen te verbeteren?
Wil je dit graag in een project gieten maar weet je niet waar …
Downloadbaar lesmateriaal -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw