-
Waarom baseer je een evaluatie best op verschillende observaties?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vijfde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Hoe maak je evaluaties in het dko betrouwbaar?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de vierde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs. In dit leermiddel vind je ook …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Wat betekent breed evalueren in het dko?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de derde vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs.
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Volledig onderzoeksrapport
In dit leermiddel vind je het volledige rapport van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
Hieronder vind je de verschillende delen van het rapport.
- Inleiding
- Onderzoeksmethodologie
- Literatuurstudie
- Cartografie
- Implementatieroutes …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Welke verwachtingen zijn er in verband met evalueren in het dko?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de tweede vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs.
Er wordt dieper ingegaan op het decreet …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Welke vaktaal over evalueren is bruikbaar in dko?
In dit leermiddel vind je het antwoord op de eerste vraag in de reeks veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst over leerlingenevaluatie in het deeltijds kunstonderwijs.
De vaktaal voor leerlingenevaluatie die aan bod …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Veelgestelde vragen
In dit leermiddel vind je de volledige bundel met veelgestelde vragen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
Is dit niet overzichtelijk genoeg? Surf dan naar onze themapagina.
Algemeen: evalueren in kunstonderwijs
Vraag 1: Welke …ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Implementatieroutes
In dit leermiddel vind je de implementatieroutes van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Implementatieroute 1: evalueren in de klas
- Implementatieroute 2: evalueren vanuit een visie
- Implementatieroute 3: evaluatie bijsturen
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Samenvatting
In dit leermiddel vind je de samenvatting van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Aanleiding en probleemstelling
- Onderzoeks- en ontwerpambitie
- Methodologie
- Leerlingenevaluatie: de basisbegrippen en hun samenhang
- Leerlingenevaluatie in het …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Methodologie
In dit leermiddel vind je de methodologie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Inleiding
- Literatuurstudie over leerlingenevaluatie in het kunstonderwijs
- Cartografie van evaluatie-instrumenten in Vlaanderen
- Gesprekken met …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Aanbevelingen
In dit leermiddel vind je de aanbevelingen van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Bewust evalueren
- De visie op leerlingenevaluatie intern communiceren en koppelen aan een strategisch en operationeel beleid
- De waarde en bedoeling van …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Leerlingenevaluatie in het dko: Literatuurstudie
In dit leermiddel vind je de literatuurstudie van het onderzoeksrapport Evalueren is een kunst.
- Literatuurstudie: doel en opbouw
- Leerlingen evalueren in het deeltijds kunstonderwijs: wat verwacht de overheid?
- Wat is evalueren? Wat is …
ArtikelLeerkracht, Directie, …